نظارت و کنترل جدی تولید نان از کارخانه آرد تا مرحله تولید ضروری است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نظارت و کنترل برای تولید نان از مرحله کارخانه‌ آرد، انتقال آرد و مراحل پخت نان به طور مستقیم با سلامت مردم ارتباط دارد و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

محمد کرمی در بازدید از اداره کل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان با گرامیداشت شهدای خدمت و تاکید بر تداوم راه و منش این شهدا با بیان اینکه اگر نظارت و کنترل جدی انجام نشود، مشکلاتی برای سلامت مردم ایجاد خواهد شد  اظهار کرد: امنیت غذایی کشور یک اصل مهم است؛ بنابراین انجام آزمایش در مراحل مختلف فرآوری محصولات کشاورزی بویژه آرد ضرورت دارد زیرا؛ عدم توجه به امنیت غذایی سبب گسترش بیماری‌ها و افزایش تعداد بیماران می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت تامین مواد غذایی بیان کرد: تامین و توزیع مواد غذایی بسیار مهم است و مسوولان این امر، وظایف سنگینی را بر عهده دارند.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به وسعت سرزمینی این استان و امکانات موجود، بهره‌برداری از تولیدات کشاورزی، نیاز کشور به واردات مواد غذایی را کم خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: با هوشمندسازی و راه‌اندازی سامانه‌ در زمینه توزیع نان و آرد شاهد رفع مشکلات بوده‌ایم، ضمن اینکه پیگیری‌های لازم برای افزایش سهمیه آرد انجام شده است.
کرمی تاکید کرد: مجموعه غله باید با مجموعه دانشگاه‌ها بویژه در حوزه غذا و دارو ارتباط برقرار کند و جلساتی را در زمینه افزایش کیفیت مواد غذایی تشکیل دهند.
وی بر اهمیت سلامت روح و جسم انسان‌ها اشاره کرد و افزود: امنیت غذایی و توجه به سبک زندگی افراد می‌تواند از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کند.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان بی‌نظیر، ثروتمند و دارای ظرفیت‌های فراوانی از جمله در بخش کشاورزی برای پیشرفت و توسعه است.
وی با اشاره به سبک زندگی پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: با تاسی از بزرگان دین، کار و تلاش یک اصل بوده، چرا که انسان بیکار، یک انسان بیمار است و سکون سبب آسیب و آفت می‌شود.
کرمی با اشاره به اهمیت و جایگاه اقتصاد شهری و کشاورزی بیان کرد: گسترش تجارت باید مورد توجه مسوولان باشد زیرا سبب تغییرات مناسب می‌شود.
وی به اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه اقتصاد شهری، کشاورزی، دریا و تجارت در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: در زمینه ایجاد کریدورها برای توسعه اقتصادی و ارتباط با کشورهای روسیه، آسیای میانه و کشورهای همسایه در دولت سیزدهم اقدامات قابل توجهی انجام شده است.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: ما ثروت عظیم دریا، سواحل و بهترین خاک برای سرمایه‌گذاری‌های کلان را داریم که نمونه بارز آن ایجاد نخلستان‌ها و باغ‌های موز است.
وی به ظرفیت اقتصاد تجارت سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه شاهد بودیم در زمینه تجارت نیروی کافی و کارآزموده نداریم و بدین منظور در این زمینه سال گذشته ۲۰۰ نفر از جوانان آموزش دیده وارد عرصه تجارت شدند و امسال نیز برنامه‌ریزی لازم برای آموزش ۵۰۰ نفر از جوانان این استان در حال انجام است.
کرمی با اشاره به لزوم گسترش تجارت با کشورهای افغانستان و پاکستان تصریح کرد: ایجاد بازارچه‌های مشترک و شرکت‌های مشترک در زمینه توسعه اقتصادی سیستان و بلوچستان موثر هستند.
وی بیان بیان کرد: در دولت سیزدهم شاهد افزایش ساخت بزرگراه در سطح سیستان و بلوچستان بودیم، که سال گذشته ۱۸۰ کیلومتر افتتاح شد و امسال نیز ۲۲۰ کیلومتر در دست ساخت داریم.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: ۲۱ کارگاه در زمینه انتقال آب دریا در سطح استان در حال فعالیت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار