۵۰ تن گل‌محمدی در «جلگه رخ» تربت‌حیدریه برداشت شد

رییس مرکز جهاد کشاورزی بخش «جلگه رخ» شهرستان تربت‌حیدریه واقع در جنوب خراسان رضوی گفت: ۵۰ تن گل محمدی با پایان فصل برداشت این محصول از باغ‌های جلگه رخ بدست آمد.

سیدمحمد نجفی با بیان اینکه فصل برداشت گل‌محمدی همه ساله از ابتدای خرداد ماه آغاز شده و تقریبا یک ماه به طول می‌انجامد، گفت: سطح زیر کشت این محصول که ۹۰ درصد تولید آن در شهرستان تربت‌حیدریه را به خود اختصاص داده، ۵۰ هکتار است.

وی بیان کرد: از آنجا که فرآوری محصول گل‌محمدی در این منطقه به صورت سنتی انجام می‌شود، لذا بیشتر محصولات برداشت شده به کارخانجات صنعتی گلاب‌گیری مشهد ارسال می‌شود.

رییس مرکز جهاد کشاورزی بخش «جلگه رخ» شهرستان تربت‌حیدریه با بیان این‌که گل محمدی نسبت به کم‌آبی مقاوم و مناطق باز و آفتاب‌گیر را ترجیح می‌دهد، اضافه کرد: برداشت این محصول از صبح زود و قبل طلوع آفتاب و در هوای خنک آغاز و باید تا قبل از گرم شدن هوا انجام و به بیرون از مزرعه منتقل شود.

وی گفت: بر طبق تحقیقات پژوهشگران، استفاده از دمنوش گل‌محمدی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نجفی با بیان این‌که بخش رُخ با حدود هفت هزار بهره‌بردار قطب نخست کشاورزی تربت‌حیدریه محسوب می‌شود، ادامه داد: افزون‌ بر ۹۰ درصد ساکنان این منطقه از طریق کشاورزی و دامداری امرار معاش می‌کنند و به همین سبب نظارت بر روند توزیع نهاده‌های یارانه‌دار بخش کشاورزی با جدیت انجام می‌شود.

برچسب ها: گل محمدی ، برداشت گل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار