طرح نظارتی ویژه عید تا عید در بازار مشهد آغاز شد

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: طرح نظارتی ویژه عید قربان تا عید غدیر برای کنترل قیمت کالاهای پرمصرف در این ایام از امروز در بازار این شهر آغاز شد.

محسن صیادی مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: در راستای اجرای این طرح، گشت‌های مشترک با حضور سایر دستگاه‌های نظارتی مانند تعزیرات حکومتی، اداره دامپزشکی و اتحادیه‌های مربوطه از امروز تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و نظارت آنان تا عید سعید غدیر ادامه دارد.

او افزود: در این طرح، بازرسان در مراکز خرید و بازار‌های سطح شهر حضور پیدا می‌کنند و بر روند فروش کالا و رعایت قیمت‌ها نظارت دارند.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد ادامه داد: امسال به دلیل شرایط موجود در بازار، طرح نظارت بر نحوه عرضه و توزیع کالا با جدیت و دقت بیشتری به اجرا درآمده است و ۱۵ گروه ۲ نفره در سطح شهر گشت‌های مشترک را بر بازار به صورت مستمر انجام می‌دهند.

صیادی بیان کرد: فروشندگان به بهانه نوسانات و افزایش نرخ ارز، مجاز به افزایش قیمت کالا‌ها نیستند و در صورت مشاهده و احراز هر گونه تخلف، برابر قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

او تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۹۵۲ شکایت حضوری در مدیریت و بازرسی اصناف مشهد به ثبت رسیده که از این تعداد ۶۸۸ پرونده منجر به جلب رضایت و استرداد ۱۷ میلیارد ریال وجه به شاکیان صنفی شده است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد تاکید کرد: در این مدت تعداد ۲۶۴ پرونده تعزیری به ارزش ریالی بیش از ۶۵ میلیارد ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

صیادی بیان کرد: مهمترین شکایات دریافتی در مدیریت بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی، در بخش کالایی به ترتیب شامل درودگران، موادغذایی، نانوایان و در بخش خدمات، املاک، خدمات فنی خودرویی و تعمیرکاران لوازم خانگی بوده است.

شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحد‌های صنفی اعم از کم فروشی، گرانفروشی و عدم درج قیمت در واحد‌های صنفی با شماره تلفن ۳۳۷۱۰۱۲۴ تماس بگیرند و واحد متخلف را معرفی کرده و موارد تخلف را گزارش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار