نگاهی به عیدانه‌های رادیو با آغاز دهه امامت و ولایت

شبکه‌های مختلف رادیو به مناسبت عید قربان برنامه‌های متنوعی در قالب جنگ، برنامه‌های ترکیبی، مسابقه و. برای شنوندگان تدارک دیده‌اند.

شبکه‌های مختلف رادیو به مناسبت عید قربان که یکی از اعیاد مهم مسلمانان محسوب می‌شود، ویژه‌های برنامه‌های متنوعی در قالب جنگ، برنامه‌های ترکیبی، مسابقه و. برای شنوندگان تدارک دیده که در آستانه عید سعید قربان و آغاز دهه امامت و ولایت روانه آنتن می‌شود. در این گزارش نگاهی به جزییات پخش ویژه برنامه‌هایی همچون «بهار جان»، «جشن بندگی»، «اشراق»، «سلام بر اسماعیل»، «عید بندگی»، «مژده که عید اومده»، «من غدیری ام»، «شاد باش» و ... داشتیم.

رادیو ایران؛ عیدانه اهالی صبح جمعه با شما

به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، «بهار جان» عنوان ویژه برنامه عیدانه شبکه رادیویی ایران است که از شب عید سعید قربان تا عید سعید غدیرخم با تمرکز بر دهه امامت و ولایت هر شب ساعت ۲۲ تقدیم می‌شود. برنامه «راه شب» با اجرای داود حیدری با این محوریت روانه آنتن می‌شود. برنامه صبحگاهی «سلام صبح بخیر» با اجرای حامد نجم الهدی از شنبه تا پنج شنبه ساعت ۶:۱۵ این مناسبت بزرگ را گرامی می‌دارد. برنامه «حرفی از نام تو» با موضوع تسلیم بودن در برابر آزمایش و امتحانات الهی، همزمان با روز عید سعید قربان ساعت ۰۸:۳۵ از پخش می‌شود. «صبح عید با شما»، عیدانه اهالی صبح جمعه با شما است که با نمایش‌های شاد دوشنبه ۲۸ خرداد ساعت ۹ پخش می‌شود. برنامه «حرفی به افق نور»، «گلبانگ» و «ایرانشهر» به مناسبت این ایام به بررسی ارزش و فلسفه قربانی، امتحان و سربلندی و ... می‌پردازند و قطعات شاد پخش خواهند کرد.

رادیو فرهنگ؛ جنگ شادی عباس محبی و منوچهر آذری

شبکه رادیویی فرهنگ همزمان با فرا رسیدن عید سعید قربان ویژه برنامه‌های متنوعی از جمله «سلام بر اسماعیل»، «جلوه گاه جانان» و «برخیان» را تدارک دیده است. «جلوه گاه جانان» با گویندگی حمید عبیری دوشنبه ۲۸ خرداد ساعت ۱۰:۳۰ با محوریت دلسپردگی در راه معبود و توضیح کلمه قربانی و فلسفه قربانی کردن و‌معرفی کتاب‌هایی در این زمینه پخش می‌شود. مستند «برخیان» دوشنبه ۲۸ خرداد ساعت ۸:۳۰ پخش می‌شود. از اسماعیل و ابراهیم تا اسماعیل‌های امروز (شهدا و پدران و مادران شهدا) موضوع مستند برخیان است. در این برنامه روایتی از وصیت نامه شهید پارسا و گفتگو با مادر شهید علیرضا محمودی پارسا، کوچکترین شهید ایران پخش خواهد شد. ویژه برنامه «سلام بر اسماعیل» ۲۸ خرداد ساعت ۹صبح روانه آنتن می‌شود که عباس محبی و منوچهر آذری فضای شادی را برای شنوندگان فراهم خواهند کرد.

رادیو تهران؛ نجوای عید قربان از خانه سالمندان

ویژه برنامه «جشن بندگی» از شبکه رادیویی تهران، روز دوشنبه ۲۸ خرداد ماه، به همت چهار گروه برنامه ساز با تدارک بخش‌های عیدانه از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۹ تقدیم مخاطبان می‌شود. پخش زنده جشن عید قربان از مرکز سالمندان کهریزک، نمایش، مرور تاریخچه اعمال قربانی، آداب و رسوم عید قربان، برائت از مشرکین و بازخوانی نامه رهبر انقلاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا و گفتگو با یکی از اهالی غزه بخش‌های مختلف این ویژه برنامه را شامل می‌شود. از دیگر بخش‌های این ویژه برنامه می‌توان به حضور مهمانان همچون خیری که باعث تشرف چند نفر به حج شده، کارشناس مذهبی و کارشناس کتاب و... اشاره کرد. علاوه بر این برنامه «باغ فیض» در شب عید سعید قربان از ساعت ۲۱ با تدارک بخش‌های عیدانه با حال و هوای دینی مذهبی پخش می‌شود.

رادیو معارف؛ من غدیری ام

شبکه رادیویی معارف در برنامه زنده «من غدیری ام» به موضوع عید بزرگ قربان، شرایط و آثار بندگی مخلصانه می‌پردازد. این برنامه روز دوشنبه ۲۸ خرداد ماه، ساعت ۱۱:۱۵ تقدیم مخاطبان رادیو معارف می‌شود. تهیه کنندگی این برنامه را علی اسماعیلی و اجرای آن برعهده سید سعید حسینی است.

رادیو قرآن؛ بررسی مبحث ولایت

«اشراق» نام برنامه شبکه رادیویی قرآن است که همزمان با عید بزرگ قربان و آغاز دهه ولایت به مدت ده شب تا عید سعید غدیر از ساعت ۲۱ با کارشناسی محمد لطفی زاده و اجرای محسن شریف زاده روی آنتن خواهد رفت. دراین برنامه مباحث پیروزی برنفس، شکست نفس، ولایت مداری برای مخاطبان تبیین شده و به آیات پیرامون ولایت و عید غدیر از جمله سوره مائده آیه ۳ پرداخته خواهد شد. برنامه «طعم آفتاب» با موضوع قربانی کردن وهوای نفسانی پخش می‌شود. پخش قسمت‌هایی از صدا فیلم ذبح حضرت اسماعیل (ع) همراه مخاطبان خواهد بود.  

 رادیو صبا؛ همراه با هنرمندان پیشکسوت

شبکه رادیویی صبا در شب عید قربان ساعت ۲۲ ویژه برنامه صبامک عیدانه را تقدیم مخاطبان می‌کند. این ویژه برنامه با هنرمندی پیشکسوتان رادیو با پخش نمایش طنز و طنز آهنگ عید سعید قربان را گرامی می‌دارد.
اولین قسمت ویژه برنامه «مژده که عید اومده» به مناسبت دهه امامت و ولایت روز دوشنبه ساعت ۱۰ صبح تقدیم مخاطبان می‌شود. این ویژه برنامه در فضایی شاد با موضوع مدیریت حضرت علی (ع) در جامعه عید سعید قربان تا غدیر را جشن می‌گیرد.

رادیو اقتصاد؛ عیار بندگی

رادیو اقتصاد همزمان با عید سعید قربان، ویژه برنامه زنده «عیار بندگی» را از ساعت ۱۰ روی آنتن می‌برد. برنامه «عیار بندگی» با هدف ترویج سنت حسنه قربانی و انفاق به بررسی برکات و آثار اقتصادی این سنت می‌پردازد. گفتگو درخصوص فلسفه انجام قربانی و پیشنهاد راهکار‌های اقتصادی برای استفاده بهینه از حیوانات ذبح شده در روز عید از محور‌های برنامه است. آیتم «ابراهیمان زمان» در پاسداشت فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی به گفتگو با خانواده‌های معزز شهدا اختصاص دارد. بخش مستند گزارشی، به معرفی یکی از خیرین فعال در حوزه کارآفرینی برای معلولان بی سرپرست می‌پردازد و در ارتباط تلفنی با مکه مکرمه از مراسم عید قربان و مناسک حج، گزارشی تقدیم شنوندگان خواهد شد. برنامه صبحگاهی «روزیِ نو» هم با این محوریت روانه آنتن می‌شود. همچنین در طول ایام دهه امامت و ولایت، برنامه «گذر بازار» در آیتمی ویژه به شرح واقعه غدیر و تاثیرات آن بر زندگی فردی و اجتماعی می‌پردازد. این برنامه شنبه تا چهارشنبه  ساعت ۱۶ پخش می‌شود.

رادیو ورزش؛ مرشدخوانی

«عید بندگی» ویژه برنامه رادیو ورزش و رادیو ورزش بانوان به مناسبت عید سعید قربان است. این ویژه برنامه نمایشی برای مخاطبان رادیو ورزش، فضای شاد و مفرحی را در قالب پخش نمایش‌های شاد، مرشدخوانی، بخش‌هایی از فیلم حضرت ابراهیم (ع)، ارتباط با حاجیان ورزشکاری که در مکه حضور دارند، گلریزان ورزشکاران در روز عید قربان، ارتباط با پدر و پسر ورزشکار و گزارش‌های مردمی و ... فراهم خواهد کرد که ساعت ۱۰ به گویندگی شهریار شهریاری و الهام حسینی پخش می‌شود.

رادیو سلامت؛ «عهد الست»

همزمان با عید سعید قربان، ویژه برنامه «عهد الست» روی آنتن شبکه رادیویی سلامت می‌رود. این برنامه با محوریت توحید و بندگی و اطاعت از اصول امامت و ولایت با هدف بررسی و بیان اهمیت و فلسفه برگزاری دهه امامت ولایت پخش می‌شود. مستند حج، ارتباط با گزارشگر حج، برگی از نهچ البلاغه، گفتگوی کارشناسی، و گفتگو با بسیج جامعه‌ی پزشکی از دیگر بخش‌های این برنامه رادیویی است. ویژه برنامه «عهد الست» به گویندگی مسعود خواجه وند و ندا خواجه نوری ۲۸ خرداد از  ساعت ۱۷ تقدیم شنوندگان خواهد شد.

رادیو نمایش؛ شادباش

 ویژه برنامه شاد باش از ۲۸ خرداد ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح به تهیه کنندگی محسن جواهری، نویسندگی سهیلا خدادادی و گویندگی عباس محبی و نازنین مهیمنی از رادیو نمایش پخش می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار