قاضی زاده هاشمی در نشست خبری:

نماینده گفتمان شهید رئیسی هستم

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی اظهار کرد: فضای انتخابات محدود است و فرصت پاسخگوئی به شبهات نیز کمتر شده است.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری اظهار کرد: نام و یاد رییس جمهور شهید را گرامی می‌دانم این انتخابات ناگهانی به دلیل شهادت ایشان برگزار میشود. فضای انتخابات محدود است و فرصت پاسخگوئی به شبهات نیز کمتر شده است.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: شهید رییسی یک نماد به عنوان یک رییس جمهور تراز است کسی که پا به عرصه ریاست جمهوری می‌گذارد باید جامعیت داشته باشد و ساختار نظام جمهوری اسلامی را درک کند و دولت باید مکتبی باشد افراد غیر مکتبی جمهوری اسلامی را قبول ندارتد که بخواهند رییس جمهور آن باشند. تیم کارشناسان قوی باید رییس جمهور را همراهی کند تا فهم کلان تبدیل به برنامه اجرایی شود.کسی که در عرصه ریاست جمهوری وارد شده فرد کم سابقه‌ای نیست و بنده بیست سال سابقه مدیریت تراز اول دارم.

پس از انتخابات مشخص میشود بسیاری از قول‌ها قابل انجام نبوده است

وی افزود: باید دیده شود که فرد در سابقه خود چگونه عمل کرده و سلامت اجرایی و خانوادگی او چگونه است نباید مردم به این شبهه بیفتند که دست نظام از افراد پاک دست خالی است.همه کسانی که وارد انتخابات شدند بدون پیش فرض کوتاه مدت بودند، برخی شاید در اندیشه انتخابات بعدی بوده به همین دلیل فرصت گفتگو آشنایی و تبیین کمتر شده و ممکن است از همین منظر انتخابات رادچار آسیب کند. انتخابات نبود احزاب برای معرفی نیرو‌های تراز سبب شد دوقطبی سازی‌های سوری امواج انتخاباتی به وجود بیاید پس از انتخابات مشخص میشود بسیاری از قول‌ها قابل انجام نبوده است.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر چگونگی ادامه راه شهید رئیسی گفت : آقای رئیسی بعد از شهید رجایی توانست تغییر مسیری در نظام حکمرانی کشور ایجاد کند. ادامه مسیر ایشان با تیم ایشان و کسانی است که به او لبیک گفتند ما در طی سه سال اقداماتی انجام دادیم که برخی دولتها در هشت سال نتوانستند انجام دهند. شهید رئیسی یک باند خاص و یک حلقه خاص نداشت بلکه تلاش ایشان حل مسائل مردم بود.

وی افزود: شهید رئیسی از هیچ ظرفیتی چشم پوشی نمی کرد و از همه ظرفیت ها استفاده می کرد و اهل حزب و جناح بازی نبود. ایشان حتی توصیه می کرد اگر مدیری خوب کار کرده و در دولت قبل حضور داشته او را نگه دارید.

از افراد کابینه دولت حمایت نمی‌کنم، اما از کلیت دولت سیزدهم دفاع می‌کنم

این کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ادامه داد: برنامه تحول دولت سیزدهم تولیدو به رهبر انقلاب عرضه شده و ایشان این برنامه را تایید کرده‌اند. از افراد کابینه دولت حمایت نمی‌کنم، اما از کلیت دولت سیزدهم دفاع می‌کنم. شخصیت شهید رئیسی ایشان را ممتاز کرد. دغدغه شهید رئیسی حل مسائل مردم بود. ایشان به من بار‌ها گفتند مدیران خوب را از جناح‌ها جدا کنیم. فکر نمی‌کردم مجدد در انتخابات کاندید ریاست‌جمهوری شوم و بنا بر این بود تا هشت سال در خدمت شهید رئیسی باشم.

وی ادامه داد: بعد از شهادت رییس جمهور، برخی از دوستان از بنده برای حضور در انتخابات دعوت کردند. البته بعضی نیز از بنده خواستند تا دیگر کاندیدا نشوم. چرا که بنده را نخبه می‌دانستند و میگفتند نباید در دعوا‌های سیاسی ورود کنم ابتدا تلاش کردیم تا آقای مخبر به عنوان نامزد در انتخابات حضور پیدا کنند اما او نیامد. بنده نگران بودم تا نماینده‌ای از دولت در انتخابات نماند و خواستم تا انشالله نماینده گفتمان ایشان باشم.

باید به تدریج وارد حکمرانی اینترنت جهانی شویم

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد:شعار بنده با دوستان مروت و با دشمنان مدارا است و شهید رییسی نیز همین گونه عمل میکردند؛ لذا میخواهم بدون وارد شدن به تنش کشور را راهبردی اداره کنیم و شهید امیرعبداللهیان نمونه بارز این مساله بودند.ما باید به تدریج وارد حکمرانی اینترنت جهانی شویم و لازمه آن این است که تولید کننده پهنای باند شویم وقتی حجم عظیمی تولید داشته باشیم میتوانیم وارد باشگاه حکمرانی شویم. با توجه به صنعت هوا فضا و مخابراتی که داریم میتوانیم وارد این عرصه شویم چرا که برای ما درآمدزایی دارد.

او در پاسخ به سوالی درباره وعده اصلاح سه روزه بازار سرمایه که در کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری دور قبل داده بود گفت: اگر کسی به اقتصاد کلان آشنایی داشته باشد متوجه وعده فوری بنده برای حل این معضل میشود. اما به نظر میرسد برخی با بازگو کردن این مساله قصد دارند بنده را تخریب کنند، اما باید بدانیم بازار بورس ارتباط مستقیمی با اعتماد دارد به عبارتی دیگر اگر سرمایه گزاران به آینده امیدوار باشند وارد این بازار میشوند. میدانید که کوچکترین خبر بر بازار تاثیر می‌گذارد حال سوال من این است وقتی یک دولت با سیاست‌های غلط می‌تواند یک روزه بازار سرمایه را به نابودی بکشد آیا سه روزه نمی‌تواند آن را اصلاح کند؟ البته دوره گذشته اصلاح بورس راحت‌تر بود؛ چراکه اعتماد بیشتر بود.

در دولت آینده من قرارنیست وزیر و مدیری تغییر کند

قاضی زاده هاشمی گفت: ما یک مفهومی به نام فقر مطلق داریم که در قانون برنامه هفتم توسعه دولت مکلف است تا آن را از بین ببرد. خط فقر اکنون حدود سیزده میلیون تومان است البته در شهرستان‌ها و استان‌های مختلف این نرخ متفاوت است. یک فقری به نام فقر غذایی داریم به این معنا که فرد کمتر از دو هزار و صد کالری در روز مصرف میکند خوشبختانه با برنامه حمایتی دولت شهید رییسی فقر خشن از بین رفته است وضمن توسعه اشتغال دولت مکلف است که تا سقف مبلغی که کفاف زندگی خانوار میدهد مابه التفاوت به واجدان شرایط پرداخت کند. تعهد دولت من تک رقمی شدن تورم است و ۱۳ بزنامه برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری متذکر شد: ایران، ترکیه، عراق و سوریه می‌توانند خودروی مشترک تولید کنند دلیلی ندارد خودرو را فقط ایران تولید کندچرا که در برخی کشور‌ها این کالا مشترک تولید می‌شود. در دولت آینده من قرارنیست وزیر و مدیری تغییر کند چراکه عدم ثبات مشکل بزرگ کشور است. مگر اینکه شخصی خودش نخواهد در دولت حضور داشته باشد یا جامعه مدنی آن دستگاه، فرد مورد نظر را نپذیرد. آقایان محرابیان و اوجی یکی از مدیران موفق دولت سیزدهم هستند؛
 و ارتباط خوبی با جوانان دارند.

در دولت خانواده کارت اعتباری و تسهیلات به منظور تامین جهیزیه در نظر گرفته خواهد شد

وی گفت: در دولت خانواده کارت اعتباری و تسهیلات به منظور تامین جهیزیه در نظر گرفته خواهد شد و وام قرض الحسنه به زوج های جوان تخصیص می یابد.۶۳ درصد سبد رای انتخابات ریاست جمهوری زنان هستند و آنان نقش تاثیرگذاری در هدایت همسران و مردان خانواده خود دارند . اکثر نهضت های بزرگ ایران با حضور زنان انجام شده است.معیار انتخاب وزرای دولت صلاحیت‌هاست و قطعا نگاه جنسیتی به پست‌های مدیریتی وجود نخواهد داشت .اولویت ما این است تا از جوانان استفاده بیستری کنیم همچنین به کارگیری بانوان به دلیل قابلیت اعتماد بیشتر و فساد کمتر در دستور کار دولت خانواده است‌.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: فقط مردم و زن را جدا کرده ايم هرچند کار خوبی بوده، اما ابتدای کار است. نظام اشتغال کشور کاملا مردسالارانه بوده و متناسب با فیزیولوژی زنان نظام تربیت و اشتغال در نظر گرفته نشده است. باید کاری کنیم زنان دنبال مشاغل مردانه نروند.شرکت‌های بزرگ دولتی باید وارد بورس شوند ما در مورد بورس دو راه پیش خواهیم گرفت. نخست تقویت بازار با پیش بینی کردن اقتصاد است، راهکار دوم ورود شرکت‌های دولتی بزرگ مثل آب و برق و گاز به بورس است.تک‌رقمی کردن نرخ تورم وظیفه دولت است .طبق قانون برنامه هفتم‌، دولت مکلف است طی چهار الی پنج سال تورم را تک رقمی کند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره احتمال کناره گیری از انتخابات به نفع کاندیدایی دیگر گفت: ان‌شالله همه عزیزان به نفع کاندیدای اصلح کنار خواهند رفت

قاضی زاده در پایان گفت: دولت من از روز انتخاب اقدامات خود را آغاز می‌کند، ما در دو کتاب از عملکرد خود در مجلس و بنیاد شهید چاپ شده است که در ابتدای آن، سیاست‌های کلان و کلی را روشن کردیم و مطابق با آن، برنامه و اقدام دولت خود را از روز اولی که مستقر شویم آغاز می‌کنیم.

خبرنگار: فاطمه سیدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
از خودت چی داری؟ اون رو بگو ! مدام از دکل بقیه بالا رفتن که هنر نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
دانه فلفل سیاه و خال مه رویان سیاه
هر دو جانسوزند، اما این کجا و آن کجا
لطف کنید درباره عملکرد تون صحبت کنید ، سه سال پیش در همین تریبون گفتید من بیام سه روز مشکل بورس را حل خواهم کرد ، حل کردید ، شما لطف کنید در مورد کلماتی که می گویید ساعت ها فکر کنید بعد بگید گفتمان شهید جمهور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
خدایی این کاندیدا از همه تعطیل تره
خودش نمیدونه چی میگه
جلیلی که فقط توهم زده
قالیباف که مطمئنه اگر رئیس جمهور نشه رئیس مجلس میمونه
زاکانی که میخواد گوشت بیار سر سفره مردم
پزشکیان هم که حرفهای قشنگ میزنه مثل کاندیداهای دوره قبل ولی پای عمل اونم مثل مابقی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
لطفا غیبت نکنید.نقد اشکالی نداره ولی شما دارید توهین میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
ببینید عزیزان به احتمال زیاد ترامپ داره میاد به عنوان ریاست جمهوری آمریکا که با ایران بسیار زاویه داره از طرفی سال دیگر مکانیزم اسنپ بک به احتمال زیاد کلید میخوره و ایران شرایط خاصی در تاریخ خودش به لحاظ جهانی پیدا میکنه بهترین مدیران و وزرا بایستی افراد مدیر که در دیپلماسی قوی بودند و هستند وارد میدان شوند البته وقتی میگیم فرد قوی لزوما نباید آقای ظریف باشد طی این سالها در حوزه دیپلماسی افراد و ارگانها و نهاد های مختلف سیاسی و نظامی موفق بودند که میتوان از آنها استفاده کرد
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۹:۴۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
اون بخش که گفتی فرد قوی بعد به ظریف اشاره کردی کل نظریت رو از چشم انداخت!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
خنده گرفتم از کابینه دولت استفاده نمی‌کنم اما از کلیت استفاده واقعا خودتان قضاوت کنید دولت خدا بیامرز گوشت کیلوی ۸۰۰هزار خوراک ملت کرد قول يک ميليون مسکن ریشه کند فقر بورس بود پراید ۳۰میلیون +۳۰۰میلیون همان گوشت ۵۰ +۸۰۰ مسکن با خرید شهرها کوچک از ۱۵۰میلیون + یک میلیارد ۵۰۰ میلیون خودتان ساده‌لوح هستی ملت نه شماها صداتون در نیامد این همه افغانی وارد ایران شدند مال زمان شماها بود این شورا نگهبان چطوری شماها را تایید کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
رئیسی عزیز خیلی از کارها رو جلو برد خدا کنه یکی مثل خودش نصیبمون بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
شما نماینده قالیباف هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
در دولت من قرار نیست وزیر و مدیری تغییر کنه! تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!!!
Iran (Islamic Republic of)
بورس
۱۳:۴۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
بخصوص اگه خاندوزی که الهیات خونده رو وزیر اقتصاد نگهداری دیگه بورس تعطیل میشه کلا باید مهاجرت کرد به روستا
Iran (Islamic Republic of)
سپهر ذبیح
۱۱:۴۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
هاشمی دوست داشتنی، فراموشمان نمی شوی ای بزرگ مرد بامیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
شما باید گفتمان خودتان را داشته باشید ظاهرا که گفتمانی
هم ندارید، چون شما کاندیدای پوششی هستید.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
شما در خودت چی دیدی که فکر میکنی نخبه ای؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
دوست عزیز از همین الان معلومه هیچکدوم از وعده های انتخاباتی حضرات قابلیت اجرایی نداره!!!
Iran (Islamic Republic of)
امامی
۱۱:۱۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
آقای دکتر هاشمی یکی از نخبه گان ودلسوز ترین شخصیت برای نظام است خداوند در پناه خود حافظش باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
خدا شفات بده ملت هم نخبه هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
احتمالا فرزند جانباز هستی!
آخرین اخبار