آمادگی ۲۲ گروه بازرسی دامپزشکی از دام‌های قربانی

مدیرکل دامپزشکی استان اعلام کرد: بیش از ۲۲ اکیپ از کارشناسان این اداره کل آماده بازرسی بهداشتی و شرعی از دام‌های قربانی در روز عید قربان هستند.

مختار رجائی فر گفت: برای حفظ سلامت و بهداشت مردم استان، ۲۲ بازرس بهداشتی گوشت و ۵ ناظر شرعی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان و شهرستان‌های تابعه بر دام‌های قربانی در روز عید سعید قربان، قبل، حین و پس از ذبح نظارت می‌کنند.


وی افزود: این بازرسان در قالب ۱۱ گروه ثابت و ۱۱ گروه سیار، در روز ۲۸ خرداد مصادف با دهم ذی الحجه عید سعید قربان با بازرسی از دام‌های نذری، به مردم استان و خیران خدمات ارائه می کنند.


مدیرکل دامپزشکی استان اضافه کرد: شهروندان برای خرید دام زنده می‌توانند به مراکز تعیین شده از سوی شهرداری‌ها از خدمات رایگان دامپزشکی برای معاینه دام، پیش از خرید بهره‌مند شوند.


رجائی فر گفت: برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی دهنده کریمه - کنگو، دام‌های خود را در کشتارگاه‌های دام استان ذبح و از ذبح دام زنده در معابر عمومی و خیابان‌ها خودداری کنند.


وی با تاکید بر استفاده از دستکش هنگام خرد کردن و یا شستشوی گوشت قربانی، اضافه کرد: گوشت‌های قربانی قبل از مصرف باید به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شوند.


مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد از باز بودن همه کشتارگاه‌های دام استان در روز عید سعید قربان خبر داد و گفت: شهروندان می‌توانند به منظور دریافت خدمات رایگان دامپزشکی با شماره تلفن ۱۵۱۲ سامانه ارتباط مردمی دامپزشکی تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.