خزائلی:

یکپارچه سازی بازار قزوین تا چهارانبیا در دستور کار است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: یکپارچه سازی بازار قزوین تا چهارانبیا شامل مسجدالنبی، سعدالسلطنه، عالی قاپو، چهل ستون و گراند هتل در یک ساختار فضایی مناسب و خوانا در دستور کار قرار دارد.

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین در جریان مراسم امضای تفاهم‌نامه طرح ساماندهی و توسعه زیارتگاه‌های متبرکه چهار انبیا و امامزاده صالح (ع) گفت: سازمان میراث فرهنگی استان قزوین در تلاش است تا بقعه چهارانبیا را به عنوان یکی از مکان‌ها و فضا‌های مهم شهر قزوین و کشور ایران به نحو مناسب معرفی کند که در این راستا برنامه ریزی‌هایی نیز انجام شد.

وی ادامه داد: محور‌های ورودی بقعه چارانبیا باید کامل شود، چرا که هم اکنون از سه طرف شرقی، غربی و شمالی این مجموعه بسته محصور بوده و تنها از سمت جنوب قابل بهره برداری است.

خزائلی با بیان اینکه نشست‌های متعددی با مشاوران مجرب برگزار شد، اضافه کرد: مهم‌ترین نشستی که با همراهی استانداری قزوین انجام شد در وزارت میراث فرهنگی و با حضور ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بود مه کلیات طرح توسعه گردشگری استان قزوین را به تصویب رساند.

این مسئول ادامه داد: تفاهم نامه‌ای بین اداره کل میراث فرهنگی، اوقاف و معاونت امور عمرانی استانداری قزوین امضا شد تا همزمان بخش‌های اجرایی این طرح آغاز شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین افزود: برآورد هزینه طرح ساماندگی زیارتگاه‌های استان قزوین به صورت فاز به فاز بوده و برای جلوگیری از ارایه آمار اشتباه از بخش‌های مختلف، این طرح با تامین منابع مالی از سوی اوقاف آغاز خواهد شد.

وی در خصوص زمان بندی اجرای طرح ساماندهی و توسعه بقعه چهارانبیا و امازاده صالح (ع) بیان کرد: هر فاز این طرح برنامه زمان بندی ویژه‌ای دارد که امیدواریم ورودی‌های شرقی و غربی را بتوانیم در سال ۱۴۰۴ به بهره برداری برسانیم.

خزائلی گفت: این بقعه که مدفن چهار پیغمبر الهی قبل از دوره صفویه است، نقش مهمی در دولتخانه و اتصال بین سعدالسلطنه را دارد که امیدورایم برای یکپارچه سازی بازار، مسجدالنبی، سعدالسلطنه، عالی قاپو، چهل ستون، گراند هتل و چهارانبیا در یک ساختار فضایی مناسب و خوانا در سال‌های آتی طرح‌های مناسبی اجرایی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار