دانشگاه ارومیه دوره‌های مهارت آموزی و دادگاه نمادین برگزار می کند

با هدف مهارت آموزی و مهارت افزایی دانشجویان حقوق دانشگاه ارومیه، دوره‌های مهارت آموزی و دادگاه نمادین برگزار می کند.

در راستای توسعه تعاملات در زمینه مهارت آموزی و مهارت افزایی دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌های مرتبط با حقوق، دانشگاه ارومیه، دادگستری آذربایجان غربی، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن آذربایجان غربی و کانون وکلای استان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

همکاری در خصوص توسعه آموزش‌ها و فعالیت‌های توامندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان حقوق با برگزاری دوره‌ها و رویداد‌های آموزشی و توانمندسازی مانند رویداد موت کورت (دادگاه تمرینی) موضوع اصلی این تفاهم نامه همکاری چهارجانبه است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه در جلسه امضای این تفاهم نامه با تاکید بر اهمیت علوم انسانی، گفت: استفاده از فناوری و همچنین برگزاری دوره‌های مهارت آموزی در این علوم اهمیت بالایی دارد.

دکتر شفیعی با بیان اینکه حوزه علوم انسانی گستره‌ی وسیعی را شامل می‌شود که اثرگذاری بسیاری در فرهنگ و جامعه دارد گفت: در رشته حقوق بیشتر آموزش‌ها به صورت تئوریک است و آزمایشگاه یا کارگاه خاصی برای این رشته نیست.

وی افزود: یکی از مصادیق ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه در حوزه علوم انسانی انعقاد این تفاهم نامه و برگزاری موت کورت یا دادگاه تمرینی است که هم مورد استفاده دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌های حقوق خواهد بود و هم با توجه به اینکه این کار یک کار همه جانبه و با همکاری دادگستری، کانون وکلا و اتاق بازرگانی برگزار می‌شود به نوعی ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه محسوب می‌شود؛ و از سوی دیگر با پخش این دادگاه‌ها از صدا و سیما می‌توانیم در افزایش اگاهی مردم نسبت به مسائل حقوق نقش داشته باشیم. ان شالله یک کار ماندگار و ادامه دار خواهد بود.

معاون پژوهشی دانشگاه ارومیه در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری دادگاه‌های تمرینی یا موت کورت، گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف دادگاه تمرینی این هست که دانشجویان و فارغ التحصیلان حقوق، در جایگاه وکیل یا قاضی قرار بگیرند و تمرین کنند. در واقع به دنبال توسعه فضای مهارت آموزی در علوم انسانی هستیم و بعد از آن نیز به دنبال بعد پژوهشی در زمینه رشته حقوق هم خواهیم بود.

در ادامه جلسه نماینده دادگستری استان و پژوهشکده علوم قضایی کشور، رئیس اتاق بازرگانی ارومیه، رئیس کانون وکلای استان، رئیس مرکز رشد، نوآوری و کارآفرینی دانشگاه و همچنین اساتید گروه حقوق دانشگاه ارومیه نیز مطالبی در مورد موضع تفاهم نامه بیان نمودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.