بازار خرید و‌ فروش دام قربانی در چابهار داغ است

همزمان با نزدیک شدن‌ به عید‌سعید قربان بازار خرید‌و‌فروش دام در‌ چابهار حسابی داغ شده است و مردم در تکاپوی خرید دام قربانی هستند.

سرگزی مدیر اداره دامپزشکی چابهار گفت: در آستانه عید قربان شهروندان باید در خرید دام‌های قربانی نهایت دقت را داشته باشند ودام‌های موردنظرشان را از مکان‌های عرضه دام که مورد تائید اداره دامپزشکی است، تهیه کنند.

وی گفت: بیماری تب کریمه کنگو یکی از شایع‌ترین بیماری مشترک بین انسان و دام است که با رعایت نکردن مسائل بهداشتی در خرید و‌ذبح دام به راحتی به انسان قابل انتقال است و میتواند‌خطرات‌جبران ناپذیری برای انسان بدنبال داشته باشد.

مدیر دامپزشکی چابهار افزود:‌مردم از ذبح دام در منزل و‌معابر شهر بشدت اجتناب کندو توصیه‌های بهداشتی رو جدی بیگرند تا خدایی ناکرده به برخی از بیماری که بین انسان و‌دام مشترک است دچار نشوند.

وی گفت: شهروندان میتواند برای اطمینان از سلامت دام قربانی خود به سامانه ۱۵۱۲ تماس بگیرند تا ضمن دریافت راهنمایی‌های لازم، از خدمات پیشگیرانه در زمینه بیماری‌های دامی هم بهره‌مند شوند.

سرگزی بیان کرد: در میدان عرضه دام‌چابهار، تیم‌های نظارت بر سلامت دام بصورت تمام وقت مستقر هستند، که سلامت دام‌ها را بصورت لحظه‌ای مورد پایش قرار میدهند.

همچنین مرتضی اسلامی معاون شهرداری چابهار نیز گفت: امسال در بیرون از شهر چابهار یک میدان عرضه دام‌و‌یک‌کشتارگاه بهداشتی دام به طول دو‌هتکار، در نظر گرفته شده است که شهروندان میتواند ضمن خرید دام قربانی، از خدمات ذبح بهداشتی دام هم بهرمند شوند.

برچسب ها: عیدقربان ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار