حرکت زائران از مشعر به منا آغاز شد

صد‌ها هزار زائری که شب برای وقوف در سرزمین عربستان به مشعرالحرام آمده بودند پس از اقامه نماز صبح و با نزدیک شدن به طلوع آفتاب حرکت خود را به سمت منا آغاز کردند.

مزدلفه شنبه شب تا بامداد امروز (دهم ذی الحجه با تقویم عربستان) مملو از انبوه جمعیت بود که برای ادامه مناسک خود به این سرزمین آمدند.

زائران ایرانی نیز شب را در مشعرالحرام بسر بردند و مطابق احکام شرعی، بعد از نماز صبح و با طلوع آفتاب به صورت پیاده رهسپار سرزمین منا هستند.

آنها در روز دهم ذی الحجه (یکشنبه) که روز عید قربان در عربستان است، در سرزمین منا اعمالی نظیر رمی جمرات (سنگ زدن به شیطان)، قربانی کردن (گوسفند، گاو یا شتر) و حلق و تقصیر (تراشیدن یا کوتاه کردن موی سر) را انجام می‌دهند و سه روز را در آنجا بیتوته خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن صادقی
۱۸:۳۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
سلام ایا کسی نیست به داد مردم برسه اخه وضع خیابنهای ما مشهدی ها درسته دیگه نگاه الان به مردم سر کار دارین برا رای دادن حداقل شما مسولین هم کمی ملت را رعایت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
چهار کیلومتر آسفالت سالم تو جاده های مملکت نداریم همه چاله و چوله و شکسته است و خسارات و تلفات آنرا مردم می دهند آخه چرا یکنفر نیست که این وزیر راه و شرمساری را استیضاح بکنه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
خیابانهای ما روشنایی ندارند رانندگی در شب واقعا مشکله
آخرین اخبار