کنعانی در واکنش به بیانیه گروه ۷:

طرح‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود را فارغ از فشار‌ها به پیش می‌بریم

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به برخی از مفاد بیانیه سران گروه ۷ گفت: طرح‌ها و پروژه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود را فارغ از فشار‌ها و فضاسازی‌های سیاسی پیش می‌بریم.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (یکشنبه) ۲۷ خرداد در واکنش به برخی از مفاد بیانیه سران گروه هفت، ضمن تاکید بر ماهیت صرفا صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، اشاره بیانیه گروه هفت به قطعنامه ضدایرانی اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را تأییدی بر رویکرد سیاسی این قطعنامه و بانیان آن و سوءاستفاده برخی دولت‌ها از سازوکار‌های بین‌المللی علیه کشور‌های مستقل خواند. 

کنعانی در عین حال تأکید کرد؛ جمهوری اسلامی ایران به تعامل سازنده و همکاری فنی خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب حقوق و تکالیف مصرح خود ادامه می‌دهد و طرح‌ها و پروژه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود را مطابق با معاهده عدم اشاعه و موافقتنامه جامع پادمان، فارغ از فشار‌ها و فضاسازی‌های سیاسی به پیش می‌برد.

سخنگوی وزارت خارجه، ضمن یادآوری اقدامات غیرقانونی آمریکا و سه کشور اروپایی به عنوان ریشه و دلیل اصلی شرایط موجود، اثبات حسن نیت و پرهیز این کشور‌ها از اقدامات سیاست زده بی‌نتیجه را لازمه پرداختن به نگرانی متقابل همه طرف‌ها خواند.

وی با تأکید بر نقش سازنده و ثبات ساز ایران در مسیر استقرار امنیت پایدار در منطقه افزود: جمهوری اسلامی ایران در حفاظت و دفاع از امنیت و منافع ملی خود در برابر هرگونه رفتار و اقدام نسنجیده، قاطعانه عمل خواهد کرد.

کنعانی با تاکید بر تعهد تزلزل ناپذیر ایران به رعایت حقوق بشر خاطرنشان کرد: تحقق اهداف متعالی حقوق بشر در عرصه بین‌المللی اکنون با چالش‌های مهمی مواجه است که فوری‌ترین آن بی‌تفاوتی و بی‌عملی سران کشور‌های گروه هفت نسبت به "کشتار نظام‌مند" و گسترده فلسطینی‌ها توسط تنها رژیم آپارتاید جهان یعنی رژیم اشغالگر و ستیزه جوی اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی است.

این دیپلمات ارشد ایرانی در خصوص تحولات اوکراین یادآور شد: همانطور که بار‌ها اعلام کرده‌ایم، هرگونه تلاش برای مرتبط ساختن جنگ اوکراین به همکاری‌های دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و روسیه، اقدامی صرفا با اهداف مغرضانه سیاسی است. 

کنعانی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی کشور‌ها با انگیزه‌های سیاسی و با توسل به طرح ادعا‌های واهی و اثبات نشده، سعی در تداوم به کارگیری سیاست ناکارآمد و شکست خورده خود برای اعمال و تداوم تحریم‌ها علیه ملت ایران دارند. فلذا به گروه هفت توصیه می‌کنیم با درس گرفتن از تجارب قبل، از سیاست‌های مخرب گذشته فاصله بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
باقری متأسفانه هنوز هم در باره مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین، روسیه، ترکیه، دوحه و عمان درس عبرت نگرفته است و باز هم به دنبال مذاکره، گفت وگو و همکاری با دشمنان درحه یک ملت ایران و دشمنان درحه یک حکومت نظام جمهوری اسلامی است چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
اقدام خصمانه سه کشور اروپایی (فرانسه، آلمان و انگلیس) در صدور قطعنامه شورای حکام علیه جمهوری اسلامی ایران دخالت و مداخله در امور داخلی است و هم به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس بوده است. و این در حالی است که سه کشور اروپایی (فرانسه، آلمان و انگلیس) از سال 2015 تاکنون به تعهدات خود در برجام عمل نکردند.
آمریکا، اروپا، هر دو درباره برنامه هسته‌ای متهم هستند و مدعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
صهیونیست‌ها اسرای فلسطینی را در زندانی تحت شکنجه وحشیانه قرار داده‌اند/ نماینده آمریکا جنایتکار در سازمان ملل خفه خون گرفته است، هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی به این جنایات صهیونیست ها نمی کند و سکوت اختیار کرده است چرا؟
صهیونیست‌ها اسرای فلسطینی را در زندانی تحت شکنجه وحشیانه قرار داده‌اند/ نماینده کانادا جنایتکار در سازمان ملل خفه خون گرفته است، هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی به این جنایات صهیونیست ها نمی کند و سکوت اختیار کرده است چرا؟

سوال اینجاست که پس چرا وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مانند روسیه و چین و غیره قطعنامه ضد ایرانی حقوق بشری کانادا سه‌شنبه شب به وقت محلی در مجمع عمومی سازمان ملل را وتو نمی کنند و وتو نکردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
به آمریکا جنایتکار اعتماد نداریم/آنان آشکارا از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می‌کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.

به اروپا جنایتکار اعتماد نداریم/آنان آشکارا از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می‌کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.

به انگلیس جنایتکار اعتماد نداریم/آنان آشکارا از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می‌کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.

به فرانسه جنایتکار اعتماد نداریم/آنان آشکارا از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می‌کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.

به آلمان جنایتکار اعتماد نداریم/آنان آشکارا از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می‌کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
حقوق بشر آمریکایی در غزه رسوا شد. حقوق بشر اروپایی در غزه رسوا شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم کودک کش سعودی جنایتکار همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.

و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم کودک کش صهیونیستی جنایتکار همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
آمریکا و متحدانش از سال 1982 تاکنون با چراغ سبز سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم و سایر گروه های تروریستی حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
آمریکا و متحدانش از سال 2001 تاکنون با چراغ سبز سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم، القاعده و سایر گروه های تروریستی حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
آمریکا و متحدانش از سال 2011 تاکنون با چراغ سبز سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.

آمریکا جنایتکار و انگلیس جنایتکار از 15 مهر ماه تاکنون در جنگ غزه از صهیونیست ها جنایتکار کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
حمله تروریستی به پاسگاه پلیس راسک ثابت کرد و نشان داد که هنوز هم دشمنان درجه یک ملت ایران و هم دشمنان درجه یک حکومت نظام جمهوری اسلامی در سیستان و بلوچستان فعالیت می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
سوال اینجاست که گروهک های تروریستی مورد حمایت آمریکا و متحدانش چگونه و چطور از خاک پاکستان وارد این کشور می شوند.

حمله تروریستی به پاسگاه پلیس راسک ثابت کرد و نشان داد که دشمنان درجه یک ملت ایران و هم دشمنان درجه یک حکومت نظام جمهوری اسلامی هنوز هم در سیستان و بلوچستان فعالیت می کنند.

برخورد قاطع با گروهک‌های مسلح در منطقه راسک خواست عمومی است. تروریست‌ها مورد حمایت آمریکا و مزدورانشان باید بدانند این جنایت بی پاسخ نخواهد ماند.

عاملان حمله تروریستی راسک در جنوب شرق استان سیستان و بلوچستان بدون محاکمه باید اعدام شوند.

دولت پاکستان مسئول ورود گروهک تروریستی جیش‌الظلم به خاک ایران است.
ارتش پاکستان مسئول ورود گروهک تروریستی جیش‌الظلم به خاک ایران است.

عوامل حادثه تروریستی راسک باید سریعاً شناسایی و مجازات شوند.
بیش از 80 درصد فقط مواد مخدر از سیستان و بلوچستان وارد دیگر شهرهای کشور می شود چرا؟

سوال اینجاست که چرا پاکستان گروهک تروریستی جیش‌الظلم مورد حمایت آمریکا و متحدانش را پناه داده است.
گروهک تروریستی جیش‌الظلم 100 درصد فقط وابسته به امریکا و مزدورانشان هستند و از آمریکا، غرب، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل پول دریافت می کنند و در سیستان و بلوچستان جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند.

گروهک تروریستی جیش‌الظلم از آمریکا، غرب، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل پول دریافت می کنند و در سیستان و بلوچستان جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل بازداشت هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
فارغ از فشار؟! به شما فشاری نمیاد فشار داره به مردم میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
همون موقع وقتی چند کشور برای کشوری تصمیم میگیرند آخر و عاقبتش روشن بود ولی تیم اصلاح طلب نادان و اصولگرایان دنباله رو ،از دنیا بی خبر
Iran (Islamic Republic of)
نتیجه مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین، روسه، دوحه، عمان و... سه کشور اروپایی جنایتکار در بیانیه ای ایران را متهم کردند.
۱۰:۲۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
نتیجه مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین، روسه، دوحه، عمان و... سه کشور اروپایی جنایتکار در بیانیه ای ایران را متهم کردند.
آخرین اخبار