خرید تضمینی گندم در تایباد خراسان رضوی به ۲۷ هزار و ۶۰۰ تن رسید

فرماندار تایباد گفت: ۲۷ هزار و ۶۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان به صورت تضمینی خریداری و ذخیره شد.

مهدی شیردل گفت: این میزان محصول در قالب ۲ هزار و ۷۸۰ محموله و در بازه زمانی ۲۰ روز گذشته خریداری شده است.

او اظهار کرد: قیمت پایه خرید تضمینی گندم در سال زراعی کنونی با افزایش ۲۳ درصدی نسبت به قیمت خرید سال گذشته، ۱۷۵ هزار ریال است که این قیمت با احتساب ۲ درصد افت مفید و یک درصد افت غیر مفید محاسبه می شود.

فرماندار تایباد گفت: هم اکنون برداشت این محصول از کشتزارهای این شهرستان به روزهای پایانی خود رسیده و عملیات برداشت ۱۰ درصد از کشتزارهای گندم تایباد در حال انجام است و پیش بینی می شود از مجموع هفت هزار و ۹۰۰ هکتار سطح زیر کشت گندم در این منطقه، افزون بر ۲۵ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری و ذخیره سازی شود.

شیردل افزود: در بازه زمانی خرید گندم این شهرستان تاکنون هیچ موردی از " سن زدگی " در این محصول مشاهده نشده و در بررسی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی از محل ذخیره سازی گندم خریداری شده، نتیجه دسترنج کشاورزان تایبادی، نمونه برتر در استان شناخته شده است..

وی اضافه کرد: در راستای حمایت از کشاورزان گندمکار تایباد، هم اکنون یک مرکز خرید به صورت شبانه روزی در این شهرستان فعال است که ۴۷ هزار تن ظرفیت ذخیره سازی در سوله های مکانیزه را دارد.

فرماندار تایباد گفت: درصورتی که میزان گندم تحویلی روزانه کشاورزان این منطقه به مرکز خرید، کمتر از ۵۰ تن برسد، فرایند خرید تضمینی این محصول متوقف می شود.

شیردل افزود: پیش بینی می شود در پایان فصل برداشت گندم این شهرستان، افزون بر ۳۰ هزار تن محصول از کشتزارهای تایباد برداشت شود.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد با داشتن ۴۵ هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی یکی از قطب های کشاورزی استان خراسان رضوی به شمار می رود، این شهرستان هفت هزار بهره بردار در بخش کشاورزی دارد.

برچسب ها: خرید تضمینی ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار