مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: تاکنون ۲۷ هزار و ۹۲۵ تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان تحویل مرکز خرید تضمینی این شهرستان شده است.

جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: تاکنون ۲۷ هزار و ۹۲۵ تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان تحویل کارخانه آرد تایباد، به عنوان مرکز خرید تضمینی، در این شهرستان شده که پیش‌بینی می‌شود تا اتمام روند خرید این رقم به ۲۸ هزار تن برسد.

وی افزود: فرایند خرید تضمینی و دولتی گندم از کشاورزان، از خردادماه امسال شروع شده و تا پایان تیرماه ادامه خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد: در حال حاضر تحویل گندم‌های آبی تمام شده و در این روز‌های پایانی روند خرید، کشاورزان دیم‌کار مشغول تحویل محصول خود به کارخانه آرد هستند.

اعتضادی بیان کرد: همچنین ۳ هزار و ۶۷ تن گندم بذری توسط شرکت تعاونی کشاورزان تایباد از کشاورزان خریداری شده که هدف از آن بوجاری و تولید بذر گواهی‌شده می‌باشد.

این مقام مسئول اضافه کرد: هم اکنون ۶۰۰ هکتار از مزارع غلات شهرستان زیر کشت ۷ رقم گندم بذری قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد تصریح کرد: این خطه مرزی با هزار و ۵۳ گندمکار، در میزان تولید و سطح زیر کشت گندم به ترتیب رتبه چهارم و هفتم را در خراسان رضوی دارد.

اعتضادی خاطرنشان کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود از سطح ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از کشتزار‌های تایباد، میزان ۳۰ هزار تن گندم برداشت شود که عمده کشت این محصول راهبردی در دشت کرات و بخش میان‌ولایت این شهرستان انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.