نیویورک تایمز: بایدن مدعی افزایش حمایت پکن از مسکو علیه اوکراین است

به نوشته یک روزنامه آمریکایی بایدن مدعی است کمک‌های چین به روسیه در جنگ علیه اوکراین در حال افزایش است.

نیویورک تایمز می‌نویسد، دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده مدعی است که حمایت چین از فدراسیون روسیه در زمینه درگیری در اوکراین ممکن است افزایش یابد.

برخی از مقامات دولت بایدن بر این باورند که چین ظاهراً تلاش کرده است تا کشور‌های دیگر را از شرکت در کنفرانس صلح اوکراین در سوئیس منصرف کند، اگرچه یک سال پیش گزینه‌های مختلفی برای حل مناقشه ارائه کرد.

در عین حال، نیویورک تایمز خاطرنشان می‌کند که در بیانیه پایانی اجلاس اخیر گروه هفت ۲۸ بار از چین نام برده شده است که تقریباً همه آنها مدعی بودند پکن یک نیروی متخاصم است.

برخلاف درخواست‌های آمریکا و متحدانش برای محکوم کردن روسیه به دلیل جنگ اوکراین از سوی چین، پکن موضعی بی‌طرفانه در این باره اتخاذ کرده و تنها چند روز پیش از آغاز این جنگ از روابط استراتژیک و بدون محدودیت خود با مسکو خبر داد. با این حال آنچه غرب را از گسترش روابط میان این دو کشور به وحشت می‌اندازد گسترش همکاری‌های نظامی میان چین و روسیه است. 

پیشتر، «وانگ ون بین» سخنگوی وزارت خارجه چین در جمع خبرنگاران گفت: «همکاری میان پکن و مسکو تهدیدی علیه هیچ کشور ثالثی نیست.»
در همین حال، وو کیان، سخنگوی وزارت دفاع چین در یک کنفرانس مطبوعاتی توضیح داد که در جریان دیدار دونگ جون، وزیر دفاع چین و لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده در سنگاپور، این دو بیشتر در مورد روابط دوجانبه، موضوع تایوان و موضوع دریای جنوبی چین گفتگو کردند. 

استراتژی تعمیق مداوم روابط روسیه و چین کشور‌های غربی را نگران کرده و برای آنها به کابوسی تبدیل شده است. 

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار