صدور ۱۵ نشان حلال در استان همدان

مدیرکل استاندارد استان همدان از صدور ۱۵ نشان حلال در این استان خبر داد.

امیرمسعود مجیدی گفت: طبق قانون نشان حلال تنها باید از طریق سازمان ملی استاندارد درج شود و هیچ اداره‌ای حق زدن این نشان را ندارد.

او با بیان اینکه همچنین در سال گذشته ۷۵ پروانه استاندارد صادر و ۸۴ پروانه نیز تمدید شده است، گفت: ۱۷ آزمایشگاه از مجموع ۲۳ آزمایشگاه استان در سال جاری موفق به کسب گواهینامه استاندارد بین المللی معروف به ۱۷۰۲۵ شدند.

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: مرکز ملی تایید صلاحیت ایران به عنوان مرجع رسمی، وظیفه اعتبار بخشی و تایید صلاحیت نهاد‌های ارزیابی و انطباق را بر عهده دارد و ارتقا تمام آزمایشگاه‌های استان به کسب گواهینامه بین المللی ۱۷۰۲۵ که اعتبار جهانی به تولیدات کشور در زمینه‌های مختلف می‌دهد تا پایان سالجاری در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

مدیرکل استاندارد استان همدان با تأکید در بحث نازل‌های سوخت در سال گذشته دو هزار و ۱۲۷ مورد نازل سوخت شامل نازل سوخت مایع، گازوئیل و بنزین کنترل شد که کم فروشی انجام نشود، گفت: ۲۱۵ مورد آزمون CNG در سال گذشته انجام شد تا مقدار گازی که تحویل خودرو‌ها می‌شود مطابق با عدد مندرج در دستگاه باشد که خوشبختانه شاهد کم‌فروشی و تخلفی در این ارتباط نبودیم.

مجیدی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۵ هزار و ۹۸۰ توزین از واحد‌های تولیدی و چهار هزار و ۷۷۰ توزین از نمونه‌های خریداری شده از بازار در استان انجام شده است، گفت: به منظور صحت عملکرد وسایل توزین ترازو‌های سبک که در صنوف و داد و ستد‌های عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد سال گذشته پنج هزار و ۹۳۹ مورد آزمون برای کنترل و صحت ترازو‌های سبک انجام شد.

او در خصوص توزین ترازو‌های سنگین و باسکول‌های جاده‌ای، گفت: در سال گذشته ۴۲۴ مورد باسکول مورد آزمون و صحت عملکرد قرار گرفت و کنترل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.