برنامه‌های دهه امامت و ولایت تشریح شد؛

از برپایی مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر تا توزیع بیش از ۲ میلیون پرس غذا در مناطق محروم

حجت‌الاسلام تقوی گفت: برگزاری شادپیمایی خانوادگی در سراسر کشور و توزیع بیش از ۲ میلیون پرس غذا در مناطق محروم از برنامه‌های ستاد دهه امامت و ولایت است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی، رئیس ستاد دهه امامت و ولایت در نشست خبری دهه امامت و ولایت در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به تشریح برنامه‌های این ستاد پرداخت و گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در طول سالیان گذشته دهه قربان تا غدیر را گرامی می‌داشت چون بخش عمده فرهنگ جامعه ما در مناسبت‌های قربان و غدیر شکل می‌گیرد. این شورا نقش هماهنگی نهاد‌های تبلیغی را به عهده داشته است.

حجت‌الاسلام تقوی به برنامه‌های ستاد دهه امامت و ولایت اشاره کرد و افزود: برگزاری نشست‌های تبیینی با موضوع امامت و ولایت در تهران و استان‌های مختلف، برگزاری نشست‌های تبیینی با موضوع انتخابات ریاست جمهوری، برگزاری نشست‌های ویژه رای اولی‌ها همزمان با این دهه، برگزاری هزاران جشن مردمی در سراسر کشور از قربان تا غدیر، برگزاری همایش ولایت، محور امت اسلامی با حضور علمای شیعه و سنی در جزیره قشم، برگزاری پویش جامعه مهربانی با حضور هفت هزار دانشجوی خارجی و دو هزار طلبه جامعه المصطفی با مشارکت آستان قدس رضوی، ایجاد پاتوق‌های گفتگو با حضور روحانیون و پاسخگویی به مسائل اعتقادی و سیاسی بخش‌هایی از مراسم این دهه است.

رئیس ستاد دهه امامت و ولایت افزود: برگزاری نشست‌های شب شعر و نشست‌های ادبی، برگزاری شادپیمایی و میهمانی خانوادگی در تهران و در سراسر کشور، ایجاد هزاران غرفه فرهنگی در مسیر‌های شادپیمایی، برنامه‌ریزی ویژه برای کودکان و نوجوانان در غرفه‌های در مسیر شادپیمایی، ایجاد غرفه‌های تبیین خدمات دولت سیزدهم و گرامیداشت یاد رئیس جمهور شهید و ... از دیگر برنامه‌های این ستاد است.

وی به اجرای نورافشانی در آسمان کشور، ترویج فرهنگ حسنه اسلامی اطعام، برپایی موکب‌های پذیرایی و توزیع بسته‌های معیشتی اشاره کرد و گفت: اجرای گروه‌های سرود، پرده‌خوانی و نقالی، برپایی غرفه‌های فرهنگی و پذیرایی در ایستگاه‌های مترو، برپایی جشن در مساجد سراسر کشور، اهتزاز پرچم سبز علی ولی الله، راه‌اندازی کتابخانه سیار زائر محور در مورد حضرت علی (ع) و غدیر خم، پخت و توزیع بیش از دو میلیون پرس غذا در مناطق محروم، رونمایی از طرح مشاوره زوجین در پنج سال اول ازدواج با هدف تحکیم خانواده، اجرای برنامه گلریزان در زورخانه‌های سراسر کشور، برگزاری برنامه‌های نیکوکاری از سوی چهره‌های شاخص، برپایی کنگره جهانی در کشور‌های روسیه، ترکیه و افغانستان با موضوع نهج‌البلاغه و ... از دیگر بخش‌های این دهه است.

به گفته حجت‌الاسلام تقوی، دعا مسیری است که ما را به سمت خدا می‌برد. در این روز‌ها با کشتار بی‌رحمانه فلسطینی‌ها از سوی صهیونیست‌های کودک‌کش رو‌به‌رو هستیم. صهیونیست‌های جنایتکار حدود ۴۰ هزار انسان را به شهادت رساندند و بسیاری از خانه‌های آنها را آواره کردند. به همین جهت امسال دعای عرفه جهت‌گیری خاصی دارد. ما باید در دعای امروز برائت خود را نسبت به دشمنان اعلام کنیم. طبق فرمایش مقام معظم رهبری، دعای امسال ما باید تفاوت داشته باشد.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار