تشدید فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌شرقی

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با تقویت ناپایداری‌ها و با توجه به شرایط فصلی و محلی فعالیت سامانه بارشی از امروز در استان تشدید می‌شود.

 امیدفر با اشاره به صدور هشدار جوی نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان آذربایجان شرقی برای انجام اقدامات پیشگیرانه در خصوص شرایط ناپایدار جوی گفت: فعالیت این سامانه تا اواخر این هفته ادامه می‌یابد.

وی اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی فعالیت این سامانه به ویژه در ساعات بعد از ظهر تا اوایل شب امروز و فردا  از شدت بیشتری برخوردار است و موجب رگبار باران، غرش آذرخش و در نواحی مستعد بروز مه و بارش تگرگ می‌شود.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال فعالیت این سامانه بارشی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و لغزندگی جاده‌ای دور از انتظار نیست بنابراین لایروبی کانال‌ها و آبرو‌ها ضروری است و دامداران و عشایر از چرای دام و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری کنند.

امیدفر ادامه داد: در این مدت با توجه به وزش باد نسبتا شدید احتمال خسارت به سازه‌های سبک در اثر وزش باد، خیزش گرد و خاک، سقوط و یا پرتاب اجسام سبک و شکستن سرشاخه‌های درختان و خسارت به محصولات باغی و زراعی وجود دارد بنابراین محکم کردن سازه‌های سبک و چادر‌های مسافرتی، احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و توجه کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی استان ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.