چاپ ۱۰۰ عنوان کتاب توسط بنیادشهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی از چاپ و نشر ۱۰۰ عنوان کتاب حاوی وصیت نامه شهدای استان خبر داد.

 علیزاده با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های نشر در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت ویژگی برجسته بنیاد شهید در دولت سیزدهم است گفت: میزان حمایت‌های بنیاد شهید آذربایجان‌شرقی از چاپ کتب حوزه ایثار و شهادت طی این دوره نسبت به سال‌های گذشته بی مانند بوده است و در واقع اوج توجه به ظرفیت هنر و استفاده از آثار هنری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دولت سیزدهم بروز و ظهور داشت.

وی کارنامه بنیاد شهید آذربایجان‌شرقی در این زمینه را در امتداد عملکرد سازمانی، مطلوب و قابل‌دفاع توصیف و اظهار کرد: ساخت هشت مستند تلویزیونی در حوزه ایثار و شهادت یکی از اقدامات شاخص بنیاد شهید استان است.

علیزاده افزود: تولید مستند تلویزیونی هفت قسمتی شهدای مدافع حرم استان تحت عنوان «ماه شب تنهایی» و مستند تلویزیونی چهار قسمتی شهدای مدافع سلامت استان با عنوان «پروانه در آتش» رونمایی شد که حاوی گوشه‌هایی از رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت آذربایجان‌شرقی است ضمن اینکه در این مستند‌ها جلوه‌هایی از استواری و استقامت و همچنین خاطرات خانواده‌های معظم این شهدای والامقام به تصویر کشیده شده است.

وی یادآور شد: در حالیکه قبلاً فقط یک جلد کتاب وصایای شهدای استان چاپ شده بود در طول حدود ۲ سال گذشته تعداد پنج جلد دیگر به زیور طبع آراسته شد و در حال حاضر نیز قرارداد چاپ سه جلد دیگر را منعقد کرده ایم.

علیزاده حرکت بنیاد شهید در دولت سیزدهم در حوزه تولید فیلم‌های ایثار و شهادت را نیز بسیار جدی و رو به رشد قلمداد کرد و افزود: نمود این رویکرد ارزشمند در بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی را می‌توان در امضای تفاهم نامه تولید تله فیلم شهدای بمباران ۲۷ دی سال ۱۳۶۵ دانشگاه تبریز ارزیابی کرد.

وی از رشد اعتبارات فرهنگی بنیاد شهید طی سه سال گذشته خبر داد و گفت: یکی از برکات افزایش اعتبارات ثبت و ضبط ویدئویی بیش از سه هزار و ۲۰۰ خاطره از والدین و همسران بزرگوار شهدا و جانبازان سرافراز بالای ۲۵ درصد آذربایجان شرقی بود که در قالب طرحی تحت عنوان «اسناد افتخار» عملیاتی شد و اجرای آن همچنان ادامه دارد.

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی ادامه داد: موزه شهدای استان که از مدت‌ها پیش راکد بود در دولت سیزدهم احیا شد و هم‌اکنون به یک مرکز فرهنگی پویا تبدیل شده است.

برچسب ها: چاپ کتاب ، بنیاد شهید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.