ناپایداری‌های فصلی و محلی استان اردبیل را فرامی‌گیرد

اداره کل هواشناسی استان اردبیل نسبت به فعالیت سامانه بارشی توام با ناپایداری‌های فصلی و محلی در این استان هشدار داد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل، زمان شروع این سامانه از بعد از ظهر یکشنبه (۲۷ خرداد) تا صبح چهارشنبه (۳۰ خرداد) و نوع مخاطره وزش تندباد‌های موقتی، بارش باران (گاهی توام با رگبار و رعدوبرق) و احتمال رخداد تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی شده است.
مناطق اثر این سامانه مناطق مرکزی و جنوبی و شهرستان‌های گرمی و انگوت با احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، احتمال اصابت صاعقه به‌ویژه در مناطق کوهستانی و دامنه کوه‌ها و احتمال اختلال موقتی در عملیات پروازی در فرودگاه‌های استان می‌باشد.
مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان اردبیل بر اجتناب از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات به‌ویژه کوه سبلان، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی جهت جلوگیری از خسارات احتمالی، اطلاع‌رسانی به عشایر برای آگاهی از وضعیت جوی جهت جلوگیری از خسارات احتمالی و احتیاط در انجام عملیات عمرانی و ساختمانی در فضای باز تاکید کرده است.
اردبیل و شهرستان‌های این استان از شرایط هوایی و اقلیمی متغیری برخوردار هستند و مشاهده جلوه‌هایی از هوای فصول گوناگون در یک دوره زمانی کوتاه از جاذبه‌های طبیعی برای گردشگران علاقه‌مند در این استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.