محمودی: ناظران شورای نگهبان در خارج از کشور حضور خواهند داشت

مسئول برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در خارج از کشور امروز اعلام کرد ۳۴۴ صندوق اخذ رأی به خارج از کشور ارسال شده است. 

 علیرضا محمودی، مسئول برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در خارج از کشور امروز (یکشنبه) ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ در نشستی خبری اعللم کرد که ۳۴۴ صندوق اخذ رای به خارج از کشور ارسال شده است. 

وی گفت: صندوق‌های سیار در نیویورک و واشنگتن در نظر گرفته شده است. در حوزه کشور‌های همسایه پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم.

وی همچنین گفت که در صدد هستیم صندوق سیار برای عراق هم در نظر گرفته شود.

محمودی همچنین درباره ایرانیان مقبم کانادا و مشارکت آنها در انتخابات اعلام کرد: در این باره ملاقاتی با حافظ منافع کانادا در تهران داشتیم و منتظر پاسخ هستیم که هموطنان ایرانی بتوانند آرای خود را به صندوق‌های اخذ رای بیندازند.

محمودی افزود: در انگلیس بیش از ۱۰ صندوق اخذ رای در نظر گرفته شده است. در سفارت ایران در جده و ریاض صندوق مستقر داریم و سفیر ما رایزنی انجام داده که در مدینه و مکه بتوانیم آرای زوار را اخذ کنیم. 

وی همچنین گفت که در خارج از کشور داشتن شناسنامه، گذرنامه و کارت ملی کفایت می‌کند.

مسئول برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در خارج از کشور اعلام کرد که در آمریکا بیش از ۳۰ شعبه اخذ رای خواهیم داشت.

وی همچنین بیان کرد که تا زمانی که مراجعه کننده وجود داشته باشد ساعت اخذ رای در خارج از کشور تمدید می‌شود.

محمودی با اعلام اینکه هیأت نظارت در وزارت خارجه به ریاست علیرضا بیکدلی معاون کنسولی وزارت خارجه تشکیل شده گفت: ناظران شورای نگهبان در خارج از کشور حضور خواهند داشت.

وی گفت که در عراق ۶ شعبه اخذ رای و ۲۳ صندوق اخذ رای از جمله در اربیل و سلیمانیه در نظر گرفته شده است.

مسئول برگزاری انتخابات در خارج از کشور گفت که تعرفه لازم پیش بینی شده و مازاد آنچه در نظر گرفته شده به خارج از کشور ارسال شده است.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار