حجت الاسلام و المسلمین شهریاری:

حج ابراهیمی، حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: تمامی مسلمانان جهان باید همراه حجاج برائت خود را از رژیم غاصب اسرائیل اعلام کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع، در وبینار بین‌المللی «حج، ندای وحدت مسلمین در برابر جنایات مشرکین» که امروز (یکشنبه) به مناسبت فرارسیدن ایام حج و به همت مجمع جهانی تقریب برگزار شد، با بیان اینکه اولین و مهم‌ترین ویژگی حج «عبادی» بودن آن است، گفت: حج، مظهر عبودیت الهی است. حج، انسان‌ها را به مبدا هستی نزدیک کرده و همه مسلمان‌ها را متوجه مبدا اصلی در حیات عالم می‌کند.

وی ادامه داد: حج از ظاهر جسمانی شروع می‌شود، حجاج از نقطه‌ای به نقطه دیگر در حال احرام و با لباسی خاص وارد صحنه‌ای شبیه قیامت می‌شوند که همه کفن بر تن از قبر برخاسته و به سمت محشر که صحرای بررسی و عدالت و بازنمایی تمام اعمال انسان بر روی زمین است، حرکت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری ویژگی جسمانی همراه با نیت و قرب الهی را اینگونه شرح داد: این ویژگی نشان دهنده این است که خداوند می‌خواهد دل‌های انسان‌ها را متوجه خود سازد و با ذکر خود، اطمینان را بر قلب مسلمانان نازل نماید. 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به حج برائت امسال خاطرنشان کرد: ما امروز مشاهده می‌کنیم که دنیای کفر علیه دنیای اسلام شمشیر را از رو کشیده و نه تنها به خانه‌ها، بلکه به مزارع حمله کرده و از کشتن زنان و کودکان ابایی ندارد و این در مقابل چشم جهانیان اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به این مطلب که ایام حج به ما نشان می‌دهد که چگونه در برابر ستمگران ایستادگی کنیم، تاکیدکرد: یکی از موارد برائت را که خداوند متعال برای همه لازم قرار داده است، برائت از طاغوت است و یکی از مواردی که به شدت مذمت شده تولی طاغوت است.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری بیان داشت: تولی طاغوت، به معنای تولی افرادی است که علیه عقاید و اخلاق صحیح طغیان کرده‌اند و تولی این گونه افراد برضد تولی الهی شمرده می‌شود. همانگونه که خداوند متعال می‌فرمایند: "الَّذِینَ کَفَرُوا أَوْلِیاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُماتِ".

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که تولی از استکبار جهانی در واقع تولی از طاغوت است، تصریح کرد: ما امیدوار هستیم که حج ابراهیمی امسال همراه با حج برائت باشد. امسال نه تنها حاجیان باید برائت خود را از طاغوت اعلام کرده بلکه تمامی مسلمانان در جای جای دنیا باید همراه حجاج برائت خود را از رژیم غاصب اسرائیل اعلام کنند.

وی خاطر نشان کرد: امروز شاهد هستیم که عدالت خواهان جهان از سرتاسر دنیا علیه ظلم و کودک‌کشی که رژیم صهیونیستی در حق مردم مظلوم فلسطین روا داشته است قیام کرده و برائت خود را از این رژیم اعلام کرده اند، چرا که برائت از اسرائیل یکی از ویژگی‌های ذاتی انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری در پایان اظهار داشت: امیدوار هستیم که خداوند به ظالمان نشان دهد که عاقبتشان جز سرنگونی و محو از روی زمین چیز دیگری نخواهد بود و حکومت عدل به دست مستضعفان جهان خواهد افتاد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار