۱۱۸ میلیارد ریال در دولت سیزدهم برای حمایت از زوج‌های نابارور قمی هزینه شد

مدیر درمان تامین اجتماعی قم گفت: در دولت سیزدهم ۱۱۷ میلیارد و ۹۵۷ میلیون ریال برای حمایت از زوج‌های نابارور برای فرزندآوری در قم هزینه شد.

مهدی محصل گفت: این طرح طی دستورالعمل حمایت از زوج‌های نابارور که در دولت سیزدهم مصوب شده، اجرا می‌شود و در این راستا چهار هزار و ۶۴۷ پرونده برای زوج‌های نابارور تشکیل شد.

محصل اضافه کرد: در طرح فوق چهار بسته خدمت اصلی در نظر گرفته شده که شامل «آ یو آی»، «آی وی اف»، «میکرو نیجکشن»، «فَت یا انتقال جنین یخ‌زده» است که هر کدام از این بسته‌ها تا سه مرتبه در سال قابل تکرار است.

 مدیر درمان تامین اجتماعی قم بیان کرد: بر اساس این طرح ۹۰ درصد هزینه زوج‌ها در مراجعه به مراکز دولتی و خصوصی طبق تعرفه دولتی پرداخت می‌شود؛ بیمه‌شده‌های تامین اجتماعی قم می‌توانند با مراجعه به مرکز ریحانه در بیمارستان نکویی، مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی و مرکز غیردولتی طهورا از خدمات آنها بهره‌مند شوند.

محصل با بیان این‌که افرادی شامل حمایت درمانی ناباروری می‌شوند که دارای ناباروری اولیه و ثانویه هستند، خاطرنشان کرد: ناباروری اولیه مربوط به زوج‌هایی است که یک‌سال پس از اقدام به بارداری بدون پیشگیری، باردار نشده باشند که در مورد بانوان بالای ۳۵ سال، مدت‌زمان آن ۶ ماه محاسبه می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی قم با اشاره به این‌که ناباروری ثانویه نیز مربوط به زوج‌هایی است که یک فرزند دارند و با مشکل باروری مواجه هستند، افزود: درمان بانوان نابارور تا ۴۹ سالگی در تعهد تامین اجتماعی است.

او در ادامه گفت: بر اساس طرح حفاظت مالی بیمه‌شده‌ها که از سال ۱۴۰۰ اجرا شده، هزینه بستری در مراکز دولتی و دانشگاهی برای ۶۵ سال و بالاتر رایگان است.

 مدیر درمان تامین اجتماعی قمافزود: در این راستا، از سال ۱۴۰۰ تاکنون تعداد یک‌هزار و ۸۵۷ سالمند بالای ۶۵ سال در قالب این طرح به‌صورت رایگان بستری شدند و ۲۵۴ میلیارد و ۳۶۱ میلیون ریال هزینه شده است.

محصل تصریح کرد: البته بیمه‌شده‌های دارای بیمه تکمیلی و یا تحت پوشش بیمه مشاغل آزاد در این زمینه استثنا هستند.

 مدیر درمان تامین اجتماعی قم گفت: بر این اساس، بیمه‌شده‌های ۶۵ ساله و بالاتر در تمام بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی سراسر کشور حتی شهرستان‌هایی که سازمان تامین اجتماعی دارای بیمارستان ملکی باشد هم می‌توانند به‌صورت رایگان از خدمات بستری بهره‌مند شوند.

او ادامه داد: این طرح با هدف کاهش هزینه درمان افراد بالای ۶۵ سال تحت پوشش تامین اجتماعی و ایجاد رضایتمندی خدمت گیرندگان، صیانت از کرامت و حفظ شان مستمری‌بگیران و بیمه‌شده‌ها در مواجهه با هزینه‌های درمانی و توزیع عادلانه منابع، تسهیل و عدالت در دسترس بیمه‌شده‌ها و مستمری‌بگیران به‌ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر انجام می‌شود.

محصل بیان کرد: ۱۰۰ درصد هزینه درمانی بیماران خاص شامل بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، اوتیسم، ام اس و پروانه‌ای رایگان است.

محصل افزود: در این راستا، در دولت سیزدهم، ۹۱۳ پرونده برای بیماران خاص تشکیل و ۸۹ میلیارد و ۷۶۱ میلیون ریال هزینه شده است.

او ادامه داد: هزینه درمان بیماران رادیوتراپی و شیمی‌درمانی که به مراکز دولتی مراجعه می‌کنند نیز از دیگر خدماتی است که به‌صورت کامل توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی قم به دیگر خدمات دولت سیزدهم در بخش درمان اشاره و بیان کرد: افزایش تعداد تخت‌های مورد نیاز نوزادان به ۶ تخت و بهسازی فضای فیزیکی بخش نوزادان با هزینه ۸۰ میلیارد ریال، استانداردسازی فضای اختصاص یافته به مادران باردار در زمان زایمان با هزینه ۱۹۰ میلیارد ریال، ایجاد فضای استاندارد نگهداری دارو و تجهیزات پزشکی با هزینه ۸۴۰ میلیارد ریال، توسعه فضا و امکانات ارائه خدمات درمانی ملکی با هزینه یک هزار و ۴۰ میلیارد ریال از جمله این خدمات است.

به گفته  مدیر درمان تامین اجتماعی قم، راه‌اندازی بخش ام آر آی بیمارستان امام رضا (ع) با هزینه ۵۵۰ میلیارد ریال، تقویت تجهیزات تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان با هزینه ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و تقویت تجهیزات تشخیصی واحد آزمایشگاه با هزینه هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از دیگر خدمات در دولت سیزدهم می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار