تجهیز منابع طبیعی فارس به ۳۸ دمنده و ۱۵۰ قرقبان

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری از تأمین تجهیزات اطفای حریق موردنیاز برای مناطق جنگلی و مرتعی مستعد آتش‌سوزی خبر داد و گفت: ۳۸ دمنده اطفای حریق از سوی سازمان منابع طبیعی کشور به این استان اختصاص یافت و ۱۵۰ قرقبان فصلی در اراضی ملی فارس به کار گرفته شد.

حجت اله مرادی گفت: ۱۳ دمنده در اختیار نیرو‌های عملیاتی مقابله با حریق منابع طبیعی در ۲شهرستان جنگلی نورآباد و رستم توزیع شده است.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری ادامه داد: ۲۵ دمنده در شهرستان نورآباد و ۱۶ دمنده دیگر نیز در شهرستان رستم توزیع شده که تعدادی از این دمنده‌ها نیز با مشارکت خیرین توسط زندانیان محکوم به مجازات جایگزین حبس خریداری و تأمین شده است.

مرادی اضافه کرد: این دستگاه‌ها با هدف جلوگیری از حریق احتمالی و نیز پیشروی و کنترل دامنه آتش در اراضی جنگلی و مراتع در اختیار نیرو‌های منابع طبیعی، دهیاران و بسیج قرار داده شده است.

او از بکارگیری ۱۵۰ قرقبان فصلی در اراضی ملی استان خبر داد و گفت: همزمان با آغاز فصل گرما و پیگیری‌های صورت گرفته تعداد ۳۷ قرقبان به شهرستان‌های نورآباد ممسنی و رستم اختصاص یافته که از این تعداد ۲۳ قرقبان در نورآباد و ۱۴ قرقبان نیز در رستم جهت حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی مشغول به فعالیت شده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس از مردم و شهروندان طبیعت دوست استان خواست در صورت بروز هرگونه مشکل، تخریب، آتش سوزی و یا موارد مشکوک در اراضی ملی مراتب را سریعا به شماره تلفن‌های ۱۵۰۴و یا ۱۳۹ یگان امداد جنگل و مرتع گزارش دهند.

ببه گفته مردم شهرستان‌های ممسنی و رستم و بر اساس شواهد میدانی در یک ماه گذشته چندین فقره آتش سوزی در گندمزار‌ها و عرصه‌های طبیعی شهرستان‌های ممسنی و رستم رخ داده که به علت دیر مهارشدن این آتش سوزی‌ها که ناشی از ضعف امکانات امدادی بوده خسارت‌های هنگفتی بدنبال داشته است؛ لذا ضرورت بازنگری در تجهیز امکاناتی و زیرساختی امدادی مناطقی از استان پهناور فارس از جمله این ۲شهرستان احساس می‌شود تا در کنار مشارکت‌های مردمی به مهار سریع این قبیل حوادث کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار