جمالی‌نژاد تاکید کرد؛

فضای شاداب و بانشاط و پرامید به نسل جوان تزریق شود

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: باید تلاش شود تا فضای شاداب و بانشاط و پرامید به نسل جوان تزریق شود و مردم پای صندوق‌های رای بیایند تا بهترین گزینه را در راس قوه مجریه داشته باشیم.

مهدی جمالی‌نژاد در یادواره شهدای مهندس فارس که در قالب دومین کنگره ملی پانزده هزار شهید استان فارس برگزار شد، اظهار کرد: ۴۵ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی می‌گذرد و در طول این سال‌ها شاهد ۲ اصل و شاخصه بودیم که اولین آن اراده خصمانه دشمن به تضعیف انقلاب و در مقابل آن اصرار و پافشاری مردم در حفظ انقلاب بود.

او یادآور شد: این ۲ اصل هر روز پررنگ و پررنگ‌تر شد، با این حال در این تقابل شاهد استحکام، استمرار و پیروزی در جناح حق بودیم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور ادامه داد: ما همه این استحکام و استمرار را در همان ویژگی اقتدار می‌بینیم؛ اقتداری که سه مولفه داشته و دارد.

جمالی نژاد با تاکید بر اینکه اقتدار مهمترین شاخصه‌ای بود که نظام را حفظ کرد، گفت: اولین مولفه‌ای که همیشه باعث استحکام اقتدار می‌شود قدرت خدادادی است؛ در حقیقت قدرت خدادادی یکی از مولفه‌های اقتدار منابع ملی، منابع طبیعی و دیگر منابع کشور به شمار می‌رود، اما این مولفه به تنهایی اقتدار را ایجاد نمی‌کند و به آن استحکام نمی‌بخشد.

او دومین مولفه اقتدار را قدرت اکتسابی دانست و گفت: قدرت اکتسابی مانند توان نظامی، موشکی و سایبری و فناوری‌های نوین و نوظهور در کنار قدرت خدادادی ارزشمند است، اما این مولفه هم کامل کننده اقتدار نیست.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با بیان اینکه قدرت گفتمانی قدرتی است که اقتدار را تکمیل می‌کند و استحکام می‌بخشد، اضافه کرد: این قدرت گفتمانی بوده که ۴۵ سال است که ما را در کنار اراده خصمانه دشمن پیروز کرده است و همین گفتمان بود که پیروزی انقلاب ما را در سال ۵۷ پس از ۲۵۰۰ سال رقم زد.

جمالی نژاد گفت: در دوران دفاع مقدس مردمی که مدیریت جنگ را به عهده گرفتند، نه با تاکتیک‌ها و تکنیک‌های جنگ آشنا بودند و نه تا آن زمان ساماندهی هیچ ارتشی را انجام داده بودند، اما از همین سلاح‌های ابتدایی و ابزار‌های ساده بهره گرفتند و توانستند خرمشهر را آزاد کنند، این مردم هم‌اکنون هم موشک می‌سازند، پهپاد‌های فوق‌العاده پیشرفته را به رخ می‌کشند و با دانش‌های نوین در حوزه‌های مختلف دانش جهانی را به چالش می‌کشند.

او ادامه داد: مهندسی در نیرو‌های مسلح تا قبل از انقلاب امری بسیار سطحی بود و به آن توجهی نمی‌شد و همه اینها در جنگ خودش را نشان داد و به اقدامات ابتکاری رسید.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه هنوز خون شهدا جریان دارد و به طرح این پرسش پرداخت که حفظ یک نهال تازه کاشته شده در اول انقلاب را به جز به معجزه دستان رزمندگان و توکل به خدا به چه چیزی می‌توان نسبت داد؟

جمالی نژاد که معتقد است گفتمان به عنوان یکی از مولفه‌های اقتدار کشور هنوز ساری و جاری‌ست، به توسعه روستا‌ها پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: هنوز از میزان اراده خصمانه دشمن نسبت به انقلاب اسلامی کم نشده، بنابراین باید مراقب باشیم اگر دست در دست هم بدهیم، ناامید نشویم و کم کاری نکنیم، می‌توانیم ایران قوی را محقق کنیم.

او به جایگاه جهانی ایران در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: کشور ایران از رتبه دوم جهان در میزان ذخایر گاز طبیعی، رتبه چهارم در تولید گاز طبیعی، رتبه دهم در تولید نفت، رتبه ۱۵ در تولید برق، رتبه هشتم در تولید آهن، رتبه پنجم در ذخایر مس و رتبه دوازدهم در تولید مس و رتبه اول در تولید فیروزه، رتبه دهم در تولید فولاد و رتبه هفتم در تولید سیمان بهره می‌برد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور اظهار کرد: باید تلاش شود تا فضای شاداب و بانشاط و پرامید به نسل جوان تزریق شود و مردم پای صندوق‌های رای بیایند تا بهترین گزینه را در راس قوه مجریه داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار