هوش مصنوعی به کمک صاحبان گربه‌ها می‌آید: تشخیص درد از روی چهره با دقت بیش از ۹۵ درصدی

محققان ژاپنی هوش مصنوعی توسعه داده‌اند که با نگاه کردن به چهره گربه‌ها می‌تواند با دقت بیش از ۹۵ درصد، درد آنها را تشخیص بدهد.

محققان ژاپنی اپلیکیشن مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه داده‌اند که با نگاه کردن به چهره گربه‌ها و اسکن صورت آنها می‌تواند با دقت بیش از ۹۵ درصد، درد آنها را تشخیص بدهد.

این مدل هوش مصنوعی با هزاران تصویر از چهره گربه‌ها آموزش دیده است تا درد را از طریق صورت آنها تشخیص دهد. توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن هوش مصنوعی می‌گویند که دقت این مدل بیش از ۹۵ درصد است. این اپلیکیشن هوش مصنوعی با استفاده از ۶۰۰۰ تصویر از گربه‌ها آموزش دیده است.

تشخیص درد در گربه‌ها با هوش مصنوعی

رئیس مرکز پزشکی حیوانات در دانشگاه نیهون توکیو که روی این اپلیکیشن کار کرده است، می‌گوید که دامپزشکانی مانند او تنها تاحدی می‌توانند تشخیص بدهند که آیا یک حیوان درد دارد یا خیر، اما ابزار‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند تشخیص درد را در حیوانات آسان‌تر کند.

پروفسور ادامورا، محقق این پروژه می‌گوید: «بیش از ۷۰ درصد از گربه‌های مسن دچار آرتروز یا درد هستند، اما فقط ۲ درصد از آنها واقعاً به بیمارستان می‌روند.»

او افزود: «در نتیجه به‌جای تشخیص نهایی، ما از این اپلیکیشن به عنوان ابزاری برای آگاه کردن صاحبان از اینکه آیا وضعیت عادی است یا نه استفاده می‌کنیم.»

بیش از ۲۳۰ هزار کاربر از این اپلیکیشن از زمان راه‌اندازی آن در ژاپن در سال گذشته استفاده کرده‌اند. بسیاری از کاربران هر روز از این برنامه استفاده می‌کنند تا وضعیت گربه‌های خود را رصد کنند.

این اپلیکیشن که !CatsMe نام دارد توسط Careology و پژوهشگران دانشگاه نیهون توکیو توسعه داده شده است. محققان این پروژه می‌گویند حیوانات خانگی در کشور ژاپن بسیار محبوب هستند. انجمن غذای حیوانات خانگی ژاپن تخمین زده است که در سال گذشته تقریباً ۱۶ میلیون گربه و سگ خانگی در این کشور وجود داشته است که رقمی بیشتر از تعداد کودکان زیر ۱۵ سال است.

منبع: دیجیاتو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار