کاهش ۸ درصدی آب با اقدامات اصلاح و بازسازی شبکه در زهک

مدیر امور شرکت آب و فاضلاب شهرستان زهک گفت: با اصلاح و بازسازی شبکه‌های توزیع فرسوده به متراژ ۱۸ کیلومتر طی سال گذشته، ۸ درصد از هدر رفت آب جلوگیری شد.

 غلامحسین لکزائیان‌پور در دیدار با امام جمعه شهرستان زهک بیان کرد: در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب طی سال گذشته اقدامات متعددی در حوزه شهرستان توسط امور آب و فاضلاب زهک انجام شد که خوشبختانه پیامدهای موفقی نیز به همراه داشت.

وی بیان کرد: در طی این سال بالغ بر 18 کیلومتر شبکه توزیع فرسوده برای کاهش هدر رفت آب اصلاح و بازسازی شد و نزدیک به 80 فقره انشعاب غیرمجاز شناسایی و قطع شد و علاوه بر کاهش هدر رفت ظاهری با افراد متخلف نیز برخورد قانونی صورت گرفت.

لکزائیان‌پور اظهار داشت: در طی این یکسال بالغ بر هزار دستگاه کنتور آب خانگی خراب در سطح شهرستان شناسایی و در همین راستا شیرآلات آبخوری‌های دو واحد آموزشی و مدرسه در شهر زهک با شیرآلات کاهنده مصرف آب جهت فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب تعویض شد.
وی ادامه داد: برگزاری سه همایش «صرفه جویی در مصرف و رعایت الگوی مصرف آب » در بخش‌های مرکزی، جزینک و خمک، برگزاری همایش صرفه‌جویی در مصرف آب برای دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای بخش مرکزی به همراه حضور در برنامه های رادیویی و ایراد سخن و آموزش در بین خطبه‌های نماز جمعه نیز از جمله اقدامات انجام شده در خصوص مصرف بهینه آب در سال گذشته بود. 

*اصلاح شبکه آب 10 روستای زهک*

مدیر امور شرکت آب و فاضلاب شهرستان زهک گفت: با توجه به تاثیرگذاری اقدامات انجام شده سال گذشته در کاهش مصرف آب برای سال جاری نیز برنامه‌هایی در این خصوص تدوین و اهدافی تعریف شده که ادامه اقدامات آموزشی و فرهنگی در راستای تحقق صرفه‌جویی در مصرف آب و برگزاری همایش‌های آموزشی در مساجد مراکز دهستان‌ها با موضوع رعایت الگوی مصرف و کاهش هدر رفت آب از این دسته هستند.

لکزائیان‌پور افزود: برنامه‌ریزی شده تا طی امسال شبکه فرسوده 10 روستای شهرستان به متراز بیش از 50 کیلومتر بازسازی و تعویض شود و در کنار آن نزدیک به دو هزار کنتور خانگی خراب شناسایی شده نیز با استفاده از ظرفیت شرکت و کمک خیرین تعویض خواهد شد.

وی بیان کرد: یکی از راه‌های کاهش مصرف آب استفاده از شیرهای کاهنده مصرف در منازل است لذا با این هدف سرشیرهای کاهنده‌ی مصرف آب تهیه و  برای رعایت الگوی مصرف و صرفه‌جویی در مصرف آب در میان بانوان توزیع خواهد شد.

برچسب ها: آبرسانی ، گروه جهادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار