دژکام:

در انتخابات حضور قوی و حداکثری داشته باشیم

امام جمعه شیراز گفت: به هر زبانی که می‌دانید تاثیر دارد در خصوص حضور در انتخابات بگویید و تشویق کنید تا همان طوری که ولی امر خواسته است یک حضور قوی و حداکثری داشته باشیم.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در سومین حرم اهل بیت (ع) ایران اظهار داشت: مسلما برای حاجی‌ها روز عید قربان روز خاصی است به خاطر اینکه آنها اعمال حج خود را در روز عید قربان با قربانی کردن، حلق و تقصیر کردن و رمی جمره کردن به جا می‌آورند و نمایندگان همه امت اسلامی هستند در اعمال حج و خصوصا رمی جمره و برائت از مشرکان.

او افزود: امسال رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی خواسته‌اند که حج، حج برائت باشد و برائت در همه شهر‌های مسلمانان نسبت به مشرکان خصوصا جرثومه فساد، ظلم، انسان کشی و کودک کشی در عالم یعنی حکومت غاصب اسرائیل ادامه پیدا کند.

آیت‌الله دژکام با اعلام فریاد بلند مرگ بر اسرائیل، بیان کرد:، چونکه بنا شده است همه مسلمانان در این قضیه برائت مشارکت داشته باشند ما هم از همین جا در این مراسم روز عید قربان، برائت خودمان را از همه مشرکان بالاخص اسرائیل جنایتکار اعلام می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تقریبا ۱۰ روز دیگر، روز هشتم تیرماه امت اسلامی ایران مواجه است با یک صحنه حماسی بزرگ برای تقویت پایه‌های نظام اسلامی و پیشبرد اهداف این نظام مقدس و آن انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری است؛ به هر زبانی که می‌دانید تاثیر دارد بگویید و تشویق کنید تا همان طوری که ولی امر خواسته است یک حضور قوی و حداکثری داشته باشیم.

او ادامه داد: رای دادن امروز ما ادامه مسیری است که شهدا شروع کرده‌اند و این تعبیر صحیحی است که گاهی گفته می‌شود که هر یک رای تیری است به سینه دشمنان اسلام که طمع نسبت به ایران و جمهوری اسلامی نداشته باشند لذا این کار اول است، همگانی باید باشد. نگوییم دیگران می‌گویند بلکه شما هم بگویید و از دیگران هم بخواهید بگویند.

امام جمعه شیراز با تصریح بر اینکه پیامبر گرامی اسلام در حجة الوداع خود فرمود "فَلیُبَلِّغِ الحاضِرُ الغائِبَ"، این کار را گردن همه گذاشت و فرمود آنهایی که حاضر هستید به دیگران که نیستند بگویید، گفت: امروز شما حاضر هستید و به دیگرانی که نیستند باید بگویید، اینقدر با جدیت این قضیه را دنبال کنید که ان‌شاءالله نتیجه آن را در انتخابات حس کنیم. رهبری فرمود حماسه باید بیافرینیم و یک حضور حماسی را دوباره تجربه کنیم.

آیت‌الله دژکام بر فعالیت در زمینه انتخابات تاکید کرد و افزود: برخی نسبت به وظیفه شرعی حساس باشند و پای کار بیایند و ممکن است برخی نسبت به وظیفه میهنی و ملی حساس باشند و بیایند.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت حضور حداکثری مردم در جشن عید غدیرخم و اطعام آن روز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ تاکید و دعوت کرد و افزود: آن روز دو کار انجام می‌دهیم؛ اول تجدید بیعت کنیم با امیرالمومنین که قرآن ناطق بود و اعلام کنیم آقا در مسیر شما و اولاد معصوم شما هستیم، قرآن بر سر داریم و شما روی چشم ما قرار دارید و بایستی قرآن و اهل بیت را حفظ کنیم. دومین کار عقد اخوت است، با یکدیگر قرار برادری ببندیم تا هم در دنیا هم در آخرت از همدیگر حمایت کنیم. در عقد اخوت روز عید غدیر از کسانی که با آنها عقد اخوت می‌خوانیم قول می‌گیریم که روز قیامت تنهایی بهشت نروند، خواهید دید اینجا که جمع می‌شوید روز قیمت چه غوغایی راه می‌اندازید.

امام جمعه شیراز گفت: پیامبر گرامی اسلام خاتم انبیا حضرت محمد مصطفی (ص) در حج الوداع وقتی حج را به جا آوردند از منا حضرت مقدمه چینی را برای اینکه روز عید غدیر جانشین خودش را که امیرالمومنین علی (ع) است را معرفی کند شروع کرده است.

وی با ابراز امیدواری که تشرف حضور در مراسم حج نصیب تمامی مسلمانان و مومنان شود، گفت: روزی همه باشد و همه حج بروید و خیلی عجیب است در منا و در مسجد خیف مسجدی که حضرت ابراهیم خلیل الله آن را بنا کرده است. در این مسجد پیامبر نماز خوانده و سخنرانی کرده و در ظاهر آنجا این حدیث متواتر را بیان فرموده که "إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ اَلثَّقَلَیْنِ، کِتَابَ اَللَّهِ وَ عِتْرَتِی"، مردم بین شما دو چیز باقی می‌گذارم، قرآن کتاب خدا و خانواده، عترت و اهل بیتم که اگر با آنها باشید گمراه نمی‌شوید.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: نسبت به قرآن کریم کم لطفی چقدر شد؟ امام خمینی (ره) فرمود به همان اندازه که نسبت به اهل بیت کم لطفی شد، هر چه سر یکی از این دو می‌آید سر آن یکی هم می‌آید و اگر این غریب شود آن یکی هم غریب خواهد بود. یک جمله رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای فرموده اند که هر کس نهج البلاغه نمی‌خواند از قرآن خبر ندارد. اینکه قرآن و اهل بیت با هم هستند به این معناست؛ پس قرآن و اهل بیت با هم هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار