آغاز به کار ستاد‌های انتخاباتی آینده‌سازان ایران و ایران من در شهرستان‌های فارس

با هدف حمایت از محمدباقر قالیباف، نامزد‌های دوره چهاردهم ریاست‌جمهوری ستاد‌های انتخاباتی آینده‌سازان ایران و ایران من در شهرستان‌های فارس آغاز بکار کرد.

نماینده مردم شیراز و‌زرقان در مجلس شورای اسلامی شامگاه گذشته در گردهمایی روسای ستاد‌های انتخاباتی آینده‌سازان ایران و ایران من ضمن تبریک و گرامیداشت عید سعید قربان با تاکید بر اینکه مردم از اهمیت جایگاه و نقش قوه مجریه در اداره کشور آگاهی دارند، گفت: رئیس‌جمهور به عنوان دومین شخصیت موثر در مدیریت کشور جایگاه مهمی دارد که باید با حضور در انتخابات و انتخاب درست زمینه را برای تشکیل دولت قوی فراهم کرد.

جعفر قادری با اشاره به وضعیت نامناسبی که در دهه ۹۰ وجود داشت، افزود: ۲ سال پایانی دولت دهم و ۸ سال دولت روحانی ما در موضوع اقتصاد به غیر از مدت محدودی پس از پذیرش برجام که حتی بیشتر از ۱۰ درصد رشد داشتیم متوسط رشد اقتصادی زیر یک درصد و برخی از سال‌ها هم منفی بود و دلیل آن هم نبود صداقت طرف‌های غربی در برجام و کم‌توجهی به ظرفیت دیگر کشور‌ها ارزیابی می‌شود.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی خودتحریمی و فضای بسته فکری را از عوامل محدودیت در مناسبات اقتصادی معرفی کرد و گفت: ما مسائل متعددی در حوزه سیاست خارجی به ویژه در فروش نفت و روابط با کشور‌های همسایه خارجی داشتیم که در دولت رئیسی این موانع و چالش‌ها به یک فرصت تبدیل شد.

او همچنین به جریان‌سازی منفی سال‌های اخیر مربوط به میدان و دیپلماسی را بی‌پایه و اساس خواند و در این زمینه گفت: هر دو در خدمت یکدیگر هستند که نتیجه آن اقتدار کشور در عرصه‌های مختلف ملی و بین‌المللی شده است.

قادری با بیان اینکه هر چند سرعت خدمات دولت سیزدهم مورد انتظار ما نبود، اما مسیر و جهت‌گیری‌ها درست بود، تاکید کرد: باید بتوانیم با بکارگیری ظرفیت سرمایه‌گذاری داخلی و اجرایی کردن قوانین وضع شده مرتبط با فرآیند جذب سرمایه در حوزه اقتصاد گره‌گشایی کنیم.

او همچنین خواستار اعتمادسازی دولت در راستای بکارگیری ظرفیت مشارکتی مردم در سرمایه‌گذاری پروژه‌های زیرساختی شد و گفت: بودجه دولتی محدود است و اگر قرار باشد پروژه‌های عمرانی کشور بر این منابع مالی متکی باشد قطعا به نتیجه نمی‌رسیم. بنابرین در راس دولت باید فردی شجاع و توانمند قرار بگیرد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه برای مدیریت و توسعه کشور باید نگاه کلان و جدی وجود داشته باشد، گفت: با نگاه بسته امکان مدیریت در کشور نیست و باید بتوانیم در حوزه‌های مختلف زیرساختی مانند ریلی، بهداشت و درمان، گردشگری و دیگر حوزه‌ها و حتی ظرفیت‌های ایجاد شده در مجامع بین‌المللی از جمله اوراسیا، بریکس و شانگهای بتوانیم با نگاه باز نیز تحول ایجاد کرد که در این راستا نیازمند حضور مدیران قوی است و آقای قالیباف با توجه به سوابق مدیریتی که در نیروی انتظامی و شهرداری و حتی مجلس داشته‌اند می‌تواند گزینه اصلح این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری باشد.

عبدالرحمن معاشر، دبیرکل جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی نیز در ادامه با تاکید بر اینکه امروز در کشور فرصت آزمون و خطا نداریم، گفت: با توجه به درگیری‌های مستقیم و نیابتی کشور با رژیم صهیونیستی و مشکلات اقتصادی نیازمند نقش‌آفرینی مدیران کارآمد هستیم.

او با اشاره به اینکه پشتوانه هر یک از روسای جمهور رای بالا و مشارکت مردم است، افزود: با تحقق این مهم می‌توان اقدامات اساسی و تحولاتی بزرگ به سرانجام رساند که وظیفه ملی ما ایجاب می‌کند تا در انتخابات مشارکت بالایی داشته باشیم.

این فعال سیاسی اضافه کرد: تکرار مداوم بکارگیری ظرفیت کارشناسان چندان مطلوب نیست و رئیس‌جمهور باید بتواند نظرات کارشناسی داشته باشد تا بتواند از بین پیشنهادات مختلف بهترین تصمیم کارشناسی را انتخاب کند.

معاشر همچنین عملکرد قالیباف را در عرصه‌های مختلف به ویژه دوران ۱۲ ساله او در سکان شهرداری تهران را مناسب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به کارنامه مدیریتی وی در حوزه‌های مختلف به ویژه مجلس شورای اسلامی و تسلط ایشان بر قانون برنامه هفتم توسعه و همچنین اعتماد او به ظرفیت جوانان و ولایت‌مدار بودنشان یک گزینه اصلح برای انتخاب به عنوان رئیس‌جمهور آینده ایران است.

سعید زحمت‌کشان، رئیس شورای سیاست‌گذاری ستاد ملی آینده‌سازان ایران قالیباف در جنوب کشور نیز با تاکید بر اینکه گفتمان این نامزد ریاست‌جمهوری بر پایه خدمت و پیشرفت است، عنوان کرد: از هر گونه تغییر و تحولی که نتیجه آن پیشرفت باشد و دستاورد‌های آن منتج به آبادانی شود باید دفاع و حمایت کرد.

او با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های متمایز و منحصربفرد قالیباف نسبت به سایر نامزد‌ها مربوط به سابقه مدیریتی او است، افزود: کارنامه مدیریتی بیش از ۴۰ سال وی در عرصه‌های مختلف باعث شده تا اطمینان نسبی بین گفته‌ها و انتظاراتی که از عملکرد آتی او وجود دارد شکل بگیرد و زمینه‌ای برای مشارکت در انتخابات و اعتماد به تشکیل دولت خدمت و پیشرفت در دوره چهاردهم ریاست‌جمهوری بشود.

آغاز به کار ستاد‌های انتخاباتی آینده‌سازان ایران و ایران من در شهرستان‌های فارس

زحمت کشان رمز موفقیت دولت چهاردهم را داشتن استعداد وحدت‌آفرینی و دارا بودن نگاه کلان و توسعه‌گرایانه نامزد‌ها معرفی کرد و گفت: قطعا برای خدمت باید بتوان جریانات فکری و سلایق سیاسی را در راستای پیشرفت کشور و حتی در سطح منطقه نیز متحد کرد و به نظر می‌رسد این ظرفیت برای دکتر قالیباف به نسبت سایر نامزد‌ها برتری داشته باشد.

او، نقش مشارکت اجتماعی در توسعه کشور را نه یک انتخاب بلکه یک ضرورت دانست و اظهار داشت: با بکارگیری ظرفیت‌های مردمی برای تدوین نقشه راه در راستای اجرای قوانین و مقررات ملی و اسناد بالادستی حاکمیتی نیازمند ایجاد اعتماد و جذب مشارکت آحاد مختلف جامعه هستیم که این فرآیند بعد از انتخاب رئیس‌جمهور جدید و تشکیل دولت چهاردهم باید امکان اجرای آن با سایر قوا و نهاد‌ها فراهم باشد.

محمدحسین شاکری‌زاده، رئیس ستاد مردمی محمدباقر قالیباف در فارس نیز با تصریح بر اینکه در برنامه‌های کلان توسعه‌ای کشور نتوانستیم به حد انتظارات برسیم، گفت: در ۶ برنامه توسعه کشور تقریبا ۳۰ درصد از این سند اجرایی شده که نشان از ضعف ما در بخش اجرایی کشور است و این می‌تواند با تسلط رئیس مجلس یازدهم و دوازدهم بر برنامه هفتم به یک فرآیند مثبت تبدیل شود.

او به عملکرد مدیریتی قالیباف در طول سالیان متمادی حضور در صحنه‌های خدمت اشاره کرد و گفت: این نامزد انتخاباتی در طول دوران خدمت همواره برای ایجاد تحول و پیشرفت تلاش کرده‌اند و کارنامه مدیریتی او قابل دفاع و مورد حمایت است.

آغاز به کار ستاد‌های انتخاباتی آینده‌سازان ایران و ایران من در شهرستان‌های فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار