از عفو حمید نوری در سوئد تا دست و پازدن منافقین در آلبانی

در حالی که آزادی حمید نوری منجر به عصبانیت گروهک منافقین شده، این موضوع بار دیگر ثابت کرد دادگاه سوئد در حمایت چه جانیانی تشکیل شده است و سوئدی‌ها چقدر دیر متوجه اشتباه خود شده‌اند.

حمید نوری، شهروند ایرانی که به طور غیر قانونی توسط پلیس سوئد بازداشت شده بود، پس از ۵ سال (۲۶ خردادماه سال جاری) به ایران بازگشت.

 آزادی حمید نوری و بازگشت او به کشور منجر به عصبانیت شدید برانداز‌ها و گروهک تروریستی منافقین شد. آن‌ها ضمن حمله به دولت سوئد، حمید نوری و خانواده او را مجدد تهدید کردند. 

در همین رابطه عطیه نوری، با بازنشر پیام تهدید «مینا رضایی‌ها» عضو رده بالای گروهک تروریستی منافقین در شبکه ایکس نوشت: «بار‌ها در دادگاه جلوی چشمان پلیس، منافقین وحشی ما را تهدید به ترور کردند... هنوز بیچاره‌ها نفهمیدند که اگر ما ترسو بودیم با بچه‌هایمان در سوئد به دادگاه نمی‌رفتیم... با رفتارتان کودک‌کشی و جانی بودن خودتان را ثابت میکنین و نشان می‌دهید پدر مهربان من بی‌گناه بود.»

توییت

مینا رضایی‌ها، این عضو گروهک تروریستی منافقین در پیام خود نوشته بود «سردژخیم رژیم آخوندی حمید نوری که با دو دیپلمات و چند میلیون دلار از سرمایه‌های ملی خلق مبادله شد، زیادی در حال دهان کجی است! مجاهدین دادخواه ۶۷، دهان کج و خونین او را مانند آنچه بر سر لاجوردی آوردند، به دنیا نشان خواهند داد.»

پیش از این نیز خانواده «نوری» به ترور توسط منافقین در آخرین روز‌های دادگاه تجدیدنظر تهدید شده بودند و بخشی از فیلم‌های آن نیز در فضای مجازی منتشر شد. 

توییت

در این ویدیو یکی از منافقین در حاشیه دادگاه اخیر با خانواده نوری درگیری لفظی پیدا کرد و خانواده نوری را علناً به ترور تهدید کرد.

حمید نوری پس از ۵ سال از زندان سوئد آزاد شد و به کشور بازگشت همزمان با این آزادی، دو زندانی از ایران به سوئد منتقل شدند که برخی به اشتباه از آزادی حمید نوری به عنوان تبادل زندانی یاد می‌کنند. 

این در حالی است که مجید نوری طی پیامی درفضای مجازی اعلام کرد: واقعیت اینکه پدرم عفو شده است همانطوری که گفته بودیم حمید نوری تبرئه شده است و سوئدی‌ها در نهایت تسلیم مقاومت پدرم شدند و هیچ آورده‌ای از میلیون‌ها یورو هزینه از جیب مردم سوئد، بدست آوردند. عفو در اختیار دولت هست و این تنها گزینه برای دولت خصوصا در این پرونده بود به‌ویژه که ما هیچ موافقت‌نامه همکاری و معاضدت و... نداشتیم.

اکنون این سوال از دولت سوئد به عنوان یکی از کشور‌های مدعی حقوق بشر مطرح است که چه کسانی را در کشور خود پناه داده است؟

منبع: فارس

برچسب ها: حمید نوری ، منافقین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار