آب چاه‌ها آلودگی میکروبی بالایی دارد و باید تصفیه شود

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شهروندان از مصرف آب‌های نامطمئن و ناسالم چون آب چاه و آب جاری خودداری کنند، زیرا می‌توانند دارای آلودگی میکروبی بالایی باشند.

مصطفی صالحی زاده بیان کرد: باکتری‌های کلیفرم و پرفرنژانس برای انسان شدیداً مضر و جزو آلاینده‌های موجود در آب چاه محسوب میشوند بر همین اساس آب چاه قبل از استفاده نیاز به تصفیه و بررسی‌های کارشناسی و انجام آزمون‌های بیولوژیک دارد.

وی افزود: به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم مسائل بهداشت آب را مدنظر قرار دهند تا دچار عوارض عفونت‌های گوارشی یا بیماری‌های عفونی نگردند.

 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به آب‌های آشامیدنی بسته‌بندی شده تصریح کرد: این آب‌ها به دلیل تصفیه اصولی، دارای محدوده مجاز از لحاظ فلزات سنگین و آلودگی‌های میکروبی و املاح هستند که در بازدیدهای دوره‌ای توسط کارشناسان معاونت غذا دارو کنترل می‌شود.

وی گفت: در مقابل آب چاه به دلیل نزدیکی به مناطق مسکونی، شهرک‌های صنعتی و در اثر مصرف کودهای شیمیایی در زمینه‌ای کشاورزی، به انواع فلزات سنگین، نیترات‌ها و باقیمانده آفت‌کش‌ها آلوده شده، لذا آب چاه قبل از استفاده نیاز به تصفیه و بررسی‌های کارشناسی و انجام آزمون بیولوژیک دارد.

برچسب ها: آب شرب ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار