حمید برادران، سرپرست شرکت کنترل ترافیک تهران با اشاره به اینکه غالباً در سامانههای تجهیزات الکترونیکی امکان خرابی وجود دارد، اظهار کرد: دوربینهای نظارت تصویری به دلایل مختلفی اعم از ایجاد مشکل در کابل شبکه و یا دیوایس، برق، حفاریهای غیراصولی و خارج از برنامه توسط بخشهای مختلف ممکن است دچار اختلال شوند.
وی افزود: خرابیهای روزانه بین ۷ تا ۱۰ درصد است که معمولاً ۸۰ درصد خرابیها در همان روز رفع میگردد.
برادران در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر در دوربینهای نظارت تصویری خرابی به صورت دائم نداریم، گفت: خرابیهایی هم که وجود دارد نیز به صوت روزانه و هفتگی بررسی و رفع میشود.
سرپرست شرکت کنترل ترافیک تهران با بیان اینکه شرکت کنترل ترافیک تقریباً از سال ۱۳۹۰ رویکرد نصب دروبینهای ثبت تخلف را در دستور کار داشته است، گفت: در طول این سالها اکثراً بودجههایی که تخصیص داده شده به پوشش حداکثری شهر تهران اختصاص داده شده است؛ بنابراین با توجه به اینکه سامانهها در حال حاضر بالغ بر ۱۰ سال کارکرد دارند و عمر مفیدشان کاهش پیدا کرده است؛ در این دوره گذر ما با خرابی تجهیزات سامانه ثبت تخلف مواجه هستیم.
وی افزود: در برنامه کوتاه مدتی که تا پایان ۱۴۰۳ پیشبینی شده بالغ بر ۵۰۰ سامانه ثبت تخلف متوسط سرعت به شبکه معابر بزرگراهی وصل و راهاندازی خواهد شد تا تقریباً تمام بزرگراههای شهر تهران تحت پوشش سامانههای کنترل سرعت لحظهای و متوسط قرار بگیرند.
سرپرست شرکت کنترل ترافیک تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۳۵ درصد از خرابیها در دوربینهای ثبت تخلف سرعت است، خاطرنشان کرد: همکاران در تلاش هستند تا جایی که میتوانند این تجهیزات را احیا کنند، اما گاهاً بازسازی آنها نیاز به هزینه بیشتری نسبت به خرید دوربین دارد کما اینکه تکنولوژی پایینتر است.
وی تاکید کرد: سامانه قدیم تنها خودرو متخلف را ثبت و ضبط میکرد، اما اکنون میتوانیم ترددهای تمام خودروها را در دوربینهای جدید ثبت کنیم؛ به همین علت به نظر میرسد دیگر نیازی به اورهال دوربینهای قدیمی نداریم و باید با تجهیزات جدید آنها را جایگزین کنیم.
برادران در پایان با اشاره به اینکه بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ سامانه دیگر نیز برای توسعه دوربینهای سطح شهر تهران پیشبینیشده است، بیان داشت: این دوربینها برای تمام سامانهها از جمله دوربینهای نظارت تصویری، کنترل خطوط ویژه، خطوط اضطرار، محدوده کنترل آلودگی هوا، محدوده ورود کامیون ممنوع، خطوط ویژه اتوبوس، خطوط اضطرار داخل تونل و… پیشبینی شده است که در برنامه ۴ ساله این ۳ هزار و ۵۰۰ دوربین همراه با ۵۰۰ سامانه ثبت تخلف متوسط سرعت اضافه خواهند شد.