مسعود درستی در مورد هزینه تمام شده ساخت خطوط متروی جدید با بیان اینکه به طور میانگین براساس قیمت امروز، ساخت هر خط جدید مترو حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه در بر دارد، گفت: البته دقت داشته باشید که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بابت ساخت و تجهیز خطوط جدید است.
وی بیان کرد: بر همین اساس ساخت ۴ خط جدید مترو (۱۱،۱۰،۹،۸) به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که این عدد فعلی است و قطعا با توجه به شرایط تورمی و یا شاید مشکلات احتمالی این عدد در طول ساخت افزایش یابد.
به گفته درستی، خطوط جدید مترو ۱۷۵ کیلومتر طول و ۱۳۰ ایستگاه خواهد داشت.
درستی با بیان اینکه هزینه حفاری و لاینینگ یک کیلومتر مترو به همراه ساخت ایستگاه متناظر با همان یک کیلومتر مترو و تهیه یک رام قطار ۷ واگن حدود ۲۷۰۰ میلیارد تومان برآورد میشود، گفت: به عبارتی دیگر اگر بخواهیم یک کیلومتر مترو با تجهیزات و رام قطار تهیه کنیم در حال حاضر ۲۷۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر دارد.
وی در مورد اشتغالزایی ساخت مترو نیز اظهار کرد: البته براساس تجربیاتی که در سالهای اخیر در امر ساخت مترو و تونل داشتیم باید بگویم که هر کیلومتر تونل مترو به همراه مشتقات آن یعنی تجهیزات و... موجب میشود که بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم مشغول به کار شوند.
منبع: ایسنا
اول تراموا
دوم خط رینگ مترو تهران مثل برلین بیاد
بعد محدودیت های ترافیکی بیشتر و خیابان های پیاده محور در مرکز شهر بیاد!
شما مسئولان فقط نوک دماغ خود را می بینید و شعار حمایت از مناطق دیگر سر می دهید
به شهرستان ها میرسد اسفالت نداریم
همه اسفالت ها را در تهران میریزید
راه همون راه است که قبلا می رفتید