زخمی شدن سربازان کره شمالی پس از انفجار مین در مرز کره جنوبی

کره جنوبی اعلام کرد که سربازان کره شمالی در نزدیکی مرز مشترک دو کشور درحال انجام اقداماتی بودند، اما با انفجار مین تعدادی از آنها مجروح شدند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی روز سه شنبه گزارش داد که تعدادی از سربازان کره شمالی که در نزدیکی مرز به شدت مستحکم شده با جنوب کار می‌کردند، اما بر اثر انفجار مین مجروح شدند.

براساس گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری یونهاپ به نقل از ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که سربازان ارتش کره شمالی در حین کار بر اثر انفجار مین دچار جراحات متعدد شده اند. یکی از مقامات ستاد مشترک ارتش گفت: ده‌ها سرباز کره شمالی امروز از خط مرزی نظامی عبور کردند و پس از شلیک گلوله‌های هشدار دهنده به سمت شمال عقب نشینی کردند.

این دومین حادثه نظامی کره شمالی در دو هفته گذشته است که ستاد مشترک ارتش در سئول گفت که معتقد است عبور روز سه شنبه - مانند حادثه قبلی در ۹ ژوئن - تصادفی بوده است.

دو کره همچنان در وضعیت جنگی قرار دارند، زیرا درگیری بین ۱۹۵۰-۱۹۵۳ با یک آتش بس و نه یک معاهده صلح به پایان رسید و منطقه غیرنظامی و خط کنترلی که شبه جزیره را تقسیم می‌کند از جمله مکان‌های مین گذاری شده در جهان هستند.

در هفته‌های اخیر، کره شمالی بیش از هزار بادکنک مملو از زباله از جمله ته سیگار و دستمال توالت را به جنوب فرستاده است. این اقدام در پاسخ به بالون‌هایی حامل تبلیغات ضد پیونگ یانگ بود که سئول به سمت شمال فرستاد.

در پاسخ، دولت کره جنوبی یک توافقنامه نظامی برای کاهش تنش‌ها را از سال ۲۰۱۸ به حالت تعلیق درآورد و پخش تبلیغات ضد شمال را با بلندگو در امتداد مرز از سر گرفت و خشم کره شمالی را برانگیخت. در همین راستا پیونگ یانگ هشدار داد که سئول در حال ایجاد یک بحران جدید است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار