چه عواملی روند اصلاحی بازار سرمایه را تشدید کرد؟ +فیلم

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه در یک ماه اخیر روند اصلاحی تند و تیز داشته که در سهم‌های کوچک این روند بیشتر بوده است.

نیما میرزایی تحلیلگر بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بازار سرمایه در یک ماه اخیر یک روند اصلاحی تند و تیز داشته که در سهم‌های کوچک این روند بیشتر است. به نظر می‌رسد یکی از دلایل این موضوع در موقعیت فعلی به ادامه تصمیم کاهش دامنه نوسان فعلی برمی‌گردد و با توجه به این که برخی از سهم‌های کوچک بازار حجم مبنای حتی یک را دارند با کوچکترین معامله افت قیمت را تجربه می‌کنند این موضوع در کنار ترس غیر سیستماتیک برخی از سهامداران باعث تشدید روند اصلاحی شده است موضوعی که به شکل دومینو به سهام‌های بزرگ و حتی صندوق‌های سرمایه‌گذاری هم رسید و بازار کف حمایتی خود را از دست داد.

میرزایی افزود: اما اتفاق خوب تصمیمی است که سازمان بورس گرفته شده و قرار است دامنه نوسان از ۹ تیر به حالت طبیعی خود بازار گردد اتفاق مثبتی است که بازار با نزدیک شدن به این تاریخ از این موضوع استقبال خواهد کرد و دوباره بعد از شناسایی کف عمیق و البته معتبر می‌تواند به یک روند صعودی بازگردد البته در کنار این موضوع اخبار مربوط به گروه خودرویی و انتشار دوباره اوراق تبعی برای لیدر‌های آن یکی از ریسک‌های بازار که اخراج دو خودروساز از بازار اصلی بورس بود را برطرف می‌کند.

او می‌گوید: هر چند که همچنان چشم انداز و نشانه‌هایی از برگشت در تابلو معاملاتی نمی‌بینیم ولی احتمالا در هفته آینده اتفاقات مثبت را شاهد باشیم.

 

گفتنی است این مطلب نظر باشگاه خبرنگاران جوان نبوده و سیگنال بورسی و توصیه به خرید یا فروش محسوب نمی‌شود.

خبرنگار: کیمیا قلی پور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار