کاهش ۳۰ درصدی ظرفیت سایت دفن پسماند شهرداری همدان

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان گفت: روزانه ۴۰۰ تا ۴۵۰ تن پسماند توسط این سازمان در سایت پسماند شهرداری همدان دفن بهداشتی شده است.

بابک مهدی‌آزاد گفت: وسعت این سایت ۲۳۰ هکتار است که با آغاز دفن بهداشتی زباله از سال‌های قبل در آن، اکنون ۳۰ درصد این فضای دفن بهداشتی زباله متعلق به شهرداری همدان پر شده است.

او در پاسخ این سؤال؛ "چه‌برنامه‌ای برای بهبود ظرفیت موجود با استفاده از روش‌های جدید دارید؟ " گفت: اکنون روزانه ۳۰ تا ۴۰ متر‌مکعب شیرابه ناشی از دفن زباله این سایت، در فضا‌های ایزوله و مشخص جمع‌آوری شده است. طراحی سایت به‌شکلی است که همه شرایط لازم را برای حفظ محیط زیست دارد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان گفت: قبلاً احیا‌ء بازسازی بخشی از زمین سایت دفن بهداشتی پسماند شهرداری همدان در دستور کار داشتیم که اجرا و بخشی از محیط سایت را که خاک آن به کود تبدیل شده بود، برداشت و به‌عنوان خاک پوششی برای دفن بهداشتی پسماند‌ها استفاده کردیم دلیل هم این بود که کود ایجادشده امکان استفاده در محیط نداشت.

مهدی‌آزاد گفت: مذاکراتی با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای بازیافت زباله از سایت داشتیم؛ یکی از روش‌ها پیرو‌لیز و دیگری تولید کمپوست یا کود طبیعی است برای تولید بیو‌گاز از گاز متان زباله‌ها که مذاکراتی انجام دادیم که تعیین تعرفه خرید هر کیلو‌وات نه سنت برق تولیدی توسط وزارت نیرو، فرصت برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است.

برچسب ها: پسماند ، دفن بهداشتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.