تراکتور سازی کردستان، واحد تولیدی حامی محیط زیست

کارخانه تراکتورسازی کردستان به عنوان یکی از مهمترین واحد‌های تولیدی استان کردستان، برنامه‌های مختلفی را در زمینه حمایت از محیط زیست به اجرا در آورده است.

مدیرعامل کارخانه تراکتور کردستان در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران استان گفت: یکی از اولویت‌های مهم این واحد تولیدی، جلوگیری از آلودگی زیست محیطی از طریق، مدیریت پسماند و مدیریت انرژی است.

رسول حسین پور افزود: بر اساس قرار دادی که با یک شرکت مربوطه داریم، تمامی پسماند‌های این کارخانه جمع آوری و تفکیک می‌شود.

وی افزود: پسماند لجن اتاق رنگ نیز جمع آوری و به شرکتی در تهران منتقل و امحا می‌شود.

مدیر عامل کارخانه تراکتور سازی استان کردستان در زمینه کاهش مصرف برق کارخانه نیز گفت: تعویض تمامی لامپ‌ها به کم مصرف، خاموشی سیستم‌های روشنایی در خطوط تولید در ساعاتی همچون ساعات صبحانه کارکنان، استفاده از نور طبیعی و استفاده از برق تولیدی ژنراتور داخل کارخانه به جای برق شبکه سراسری در ساعات اوج مصرف، از جمله این برنامه‌ها است.

رسول حسین پور افزود: در زمینه کاهش مصرف آب آشامیدنی نیز از آب چاه کنتور دار برای کارواش و مصارف غیر بهداشتی استفاده می‌شود و فقط برای پخت و پز و آشامیدن از آب تصفیه شهری استفاده می‌شود.

وی گفت: برای کاهش مصرف گاز با هدف گرمایش در فصول سرد نیز، تمامی در‌های مجموعه تولید ریموت دار است تا از خروج گرما جلوگیری شود و منافذ آن پوشیده شده است.

مدیرعامل کارخانه تراکتور سازی استان کردستان افزود: راه اندازی خانه محیط زیست، تعویض لیفتراک‌های قدیمی گاز سوز با لیفتراک‌های جدید و دو گانه سوز و ایجاد فضای سبز را از دیگر برنامه‌های این مجموعه حمایت از پاکی محیط زیست است.

کارخانه تراکتور سازی استان کردستان با ۱۲۰ نیروی کار، سالانه پنج هزار دستگاه تراکتور تولید و روانه بازار مصرف داخل و خارج از کشور می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.