توسعه بخش کشاورزی استان یزد با حمایت‌های صندوق حمایت

مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان یزد، از توسعه بخش کشاورزی استان با سرمایه بالغ بر یک میلیارد ریال خبر داد.

آخوندی مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان یزد گفت:  صندوق حمایت، سازو کار یک موسسه مالی و اعتباری جهت حمایت از تشکل‌های بخش کشاورزی استان با مشارکت این تشکل‌ها و مشارکت ۴۹ درصدی دولت در سال ۱۳۸۶ و با سرمایه ۱۲ میلیارد ریالی تشکیل گردیده است و در حال حاضر دارای ۲۲۳ سهامدار و سرمایه آن بالغ بر یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان است. 

وی افزد: صندوق استان یزد در بین ۲۷۷ صندوق کشور رتبه چهارم را از لحاظ سرمایه در بین صندوق‌های استانی کشور را دارا است. 

آخوندی اظهار داشت: تشکل‌های عضو صندوق در زیربخش‌های تولیدات گیاهی (زراعت و باغبانی)، تولیدات دامی (دام، طیور و زنبورعسل)، صنایع کشاورزی، شیلات، عشایری، مکانیزاسیون، خدمات فنی و مشاوره‌ای و منابع طبیعی فعالیت می‌نمایند. 

وی گفت: ازاهداف شاخص صندوق تأمین نقدینگی آسان برای تشکل‌های کشاورزی استان می‌باشد و در سال گذشته بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات جهت تأمین نقدینگی در اختیار این بخش قرار گرفته است. 

 مدیرعامل صندوق توسعه استان در ادامه افزد: تأمین مالی سرمایه در گردش جهت زنجیره‌های تولید شامل شیر، گوشت مرغ، عسل، گوشت سایر ماکیان و... از فعالیت‌های اثربخش دیگر صندوق است. 

همچنین این صندوق یکصد هکتار اراضی کشاورزی تحت پوشش دارد که عمده محصولات تولیدی آن گندم بذری مورد نیاز کشاورزان استان است. 

یکی دیگر از فعالیت‌های صندوق عاملیت اعتبارات سامانه‌های نوین آبیاری جهت اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار و کم فشار به مبلغ ۲۱۵۱ میلیارد ریال در سطح ۱۹۴۷۱ هکتار و بازسازی و نوسازی قنوات به مبلغ ۱۷۸۲ میلیارد ریال جهت ۲۵۱۷ طرح است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار