پرهیز بازرسان از جانب‌داری در انتخابات

رئیس هیئت بازرسی انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان اردکان گفت: سلامت انتخابات و صیانت از آراء مردم وظیفه اصلی هیات‌های بازرسی است.

سعیدطالعی رئیس هیئت بازرسی انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان اردکان، در نشست هیات بازرسی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شهرستان اردکان گفت: رویکرد هیئت بازرسی مشاوره، همراهی، ارشاد به مجریان جهت اجرای مطلوب انتخابات و تلاش برای برگزاری انتخاباتی سالم و بی‌شائبه در روزهشتم تیر است.

وی افزود: با همدلی و همکاری اعضای هیئت بازرسی در انتخابات ۱۱ اسفند، توانستیم جزء بهترین هیئت‌های بازرسی انتخابات گذشته در استان یزد باشیم.

رئیس هیأت بازرسی انتخابات شهرستان اردکان تأکید کرد: هیئت بازرسی آمادگی کامل برای کنترل و بازرسی فرایند چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان اردکان و رسیدگی به موقع و مناسب به گزارشات تخلفات احتمالی دارد. 

طالعی انتخابات امسال را دارای اهمیت بسیار زیادی دانست و افزود: بازرسی انتخابات رسالتی جدی، سنگین و خطیر است و بازرسان باید در هر جایگاهی بی‌طرف بوده و فقط وظایف قانونی خود را انجام دهند.

وی بر پرهیز بازرسان از جانب‌داری در انتخابات تأکید کرد و تصریح نمود که تمرکز باید بر اجرای قانون و رعایت اصل بی‌طرفی باشد.

طالعی نقش بازرسان انتخابات را به‌عنوان چشم بینای وزارت کشور مهم دانست و گفت: بازرسان انتخابات نقش قابل‌توجهی در تضمین امنیت انتخابات دارند و از سوی دولت بر انتخابات نظارت و بازرسی می‌کنند. 

او افزود: باید تعامل مطلوبی بین هیئت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی شکل بگیرد تا از همه ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برای تحقق راهبرد‌های چهارگانه مقام معظم رهبری یعنی مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت استفاده شود. 

رئیس هیئت بازرسی انتخابات شهرستان اردکان همچنین به اعمال تغییرات جدید در قانون انتخابات اشاره کرد و تسلط بر قوانین و دستورالعمل‌های مربوط به بازرسان را مورد تأکید قرار داد.

 وی نشست‌های مشترک میان عوامل انتخابات از جمله بازرسان با هیئت اجرایی و هیئت نظارت را اقدامی مهم و موثر در تعامل و هماهنگی بیشتر دانست و گفت که تکمیل بازرسان طبق زمان‌بندی، آشنایی با منطقه‌بندی‌های انجام شده و ارتباط افراد در مسئولیت‌های مختلف به تسلط بر کار کمک شایانی خواهد کرد.

طالعی اعلام کرد: مردم می‌توانند تخلفات انتخاباتی را به شماره تلفن‌های ۳۱۱۱۲۰۱۱-۳۱۱۱۲۰۰۵ دبیرخانه هیئت بازرسی انتخابات شهرستان اطلاع دهند.

وی ادامه داد : در این دوره از انتخابات در شهرستان اردکان ۹۳ شعبه اخذ رای دایر می‌شود که شامل ۱۰ شعبه در بخش خرانق، ۷۲ شعبه در بخش مرکزی و ۱۱ شعبه در بخش عقدا است. 
۱۰ بازرس نیز وظیفه سرکشی از شعبات را بر عهده دارند؛ هشت بازرس در بخش مرکزی، یک بازرس در بخش عقدا و یک بازرس در بخش خرانق فعالیت خواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.