ونزوئلا برای سرمایه‌گذاری‌های مختلف با گروه «بریکس» قرارداد امضا کرد

رئیس‌جمهوری ونزوئلا اعلام کرد کشورش قرارداد‌هایی را با گروه «بریکس» برای اجرای سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه‌های مختلف امضا کرده است.

اسپوتنیک موندو گزارش داد، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا در جریان رویدادی در ایالت بولیوار (در جنوب این کشور) گفت: من به سرمایه‌گذاری‌ها دست یافته‌ام، قرارداد‌ها با کشور‌های بریکس، جهان نوظهور امضا شده است و در کوتاه‌مدت سرمایه‌گذاری، فناوری و بازار‌های جدیدی برای همه شرکت‌هایمان خواهیم داشت.

مادورو تشریح کرد که این سرمایه‌گذاری‌ها به شرکت‌های ونزوئلایی اجازه می‌دهد تا به دنبال تحت تاثیر قرار گرفتن از تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا، ادغام شده و «قدرتمندتر» شوند.

وی همچنین اشاره کرد که این قرارداد‌ها به نفع شرکت‌های اصلی گوایانا، در ایالت بولیوار (در شرق این کشور) خواهد بود، که در میان آنها شرکت‌های دولتی تولید آلومینیوم، آهن و بوکسیت قرار دارند.

مادورو ۱۱ ژوئن (۲۲ خرداد) اعلام کرد که این کشور برای تقویت اقتصاد، کمیسیون کشاورزی را سازماندهی خواهد کرد تا تولیداتش به بریکس برسد.

ونزوئلا امیدوار است در سال جاری میلادی (۲۰۲۴) در نشستی که در ماه اکتبر (مهر- آبان) در روسیه برگزار می‌شود، به عنوان یک عضو کامل به بریکس بپیوندد.

در این راستا، دولت ونزوئلا امیدوار است منابع طبیعی خود را در اختیار کشور‌های این گروه قرار دهد تا پروژه‌های مشترک برای توسعه اقتصادی ونزوئلا را ارتقا دهند.

کاراکاس تاکید کرده است که یک شریک قابل اعتماد بریکس با «وفاداری ثابت شده» و اصول استقلال، دوستی، همبستگی و منافع مشترکی خواهد بود که این سازمان از آن حمایت می‌کند.

روسیه در اول ژانویه (۱۱ دی) ریاست دوره‌ای گروه بریکس را برای سال ۲۰۲۴ به عهده گرفت؛ سالی که با پذیرش اعضای جدید آغاز شد.

ریاست روسیه بر این گروه با شعار تقویت چندجانبه گرایی به منظور توسعه جهانی، عادلانه و امن انجام می‌شود.

برچسب ها: ونزوئلا ، بریکس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار