لاوروف: بریکس پذیرش عضو جدید را موقتا متوقف می‌کند

وزیر امور خارجه روسیه گفت، کشور‌های بریکس تصمیم گرفته اند پذیرش اعضای جدید را موقتا متوقف کنند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت، کشور‌های بریکس تصمیم گرفته اند پذیرش اعضای جدید را موقتا متوقف کنند.

به گزارش سه شنبه شب خبرگزاری روسی تاس، او در نشستی با ناتالیا کوچانوا رئیس شورای بلاروس گفت که ده کشور عضو بریکس با اکثریت قاطع، تصمیم گرفتند تا پذیرش اعضای جدید را موقتا متوقف کنند.

لاوروف که در سفری رسمی به مینسک رفته است افزود: در عین حال، ما در حال کار بر روی دسته بندی کشور‌های شریک به عنوان مراحل پیش از عضویت کامل هستیم. ما مانند تعدادی دیگر از کشور‌های همفکر از دوستان بلاروسی خود حمایت خواهیم کرد.

سال گذشته حدود ۴۰ کشور یا درخواست عضویت خود را به بریکس ارائه کردند یا ابراز علاقه‌مندی جدی برای گسترش همکاری‌ها با بریکس نشان دادند.

اهمیت عضویت در بریکس در حال مضاعف شدن است؛ چرا که بریکس دیگر خود را نه یک ائتلاف اقتصادی کوچک بلکه گروهی شامل ۹ کشور با بیش از ۳۶ درصد تولید ناخالص داخلی در قاره‌های گوناگون می‌بیند که در حوزه‌های امنیتی و فرهنگی نیز نیت کنش‌گری فعال دارد.

برچسب ها: سرگئی لاوروف ، بریکس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۱۹:۲۳ ۰۶ تير ۱۴۰۳
کشورهائی که تحت سلطه غرب هستند از بریکس اخراج شوند مصر عربستان وامرات آنها به اشاره آمریکا منتظرند روابط شأن با بریکسقطع کنند کشورهای کاملا مستقل بپذیرند
Germany
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۶ تير ۱۴۰۳
روسا تا فهمیدن ترکیه هم میخواد بیاد معلقش کردن معلوم میشه بریکس تقسیم کار جهانیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۶ تير ۱۴۰۳
توجه توجه توجه هشدار هشدار هشدار اخطار اخطار اخطار فقط مواظب باشید پای یک سیاستمدار ویا عضو از اروپا وآمریکا به بریکس باز نشود این وحشیان اگر جای پا باز کنند میشود مثل سازمان ملل دیکتاتوری وزور گویی وبیعقلی را به ارمغان می آورند
آخرین اخبار