کشاورزان با صرفه‌جویی برق تا ۱۰ میلیون تومان پاداش می‌گیرند

مدیرکل هوشمندسازی و فناوری نوین شرکت توانیر گفت: کشاورزان می‌توانند با جابجایی ساعات آبیاری، ۸ تا ۱۰ میلیون تومان پاداش صرفه‌جویی برق دریافت کنند.

احمدی مدیرکل هوشمندسازی و فناوری نوین شرکت توانیر در برنامه «روزیِ نو» از برنامه رادیو اقتصاد گفت: در پیک تابستان کشاورزانی در که در مدیریت مصرف برق به مدت ۵ ساعت از ساعت ۱۱ تا ۱۶، یا ساعات ۱۳ تا ۱۸ همراهی داشته باشند، در بقیه ساعات برق رایگان دریافت خواهند کرد و قبوض آنها در ۴ ماهه گرم سال رایگان خواهد شد. در برنامه‌ها لحاظ شده که پاداش مدیریت مصرف به صورت نقدی هم به مشترکان بخش کشاورزی داده شود.

احمدی افزود: برآوردی که انجام دادیم، کشاورزان با یک صرفه جویی ساده و جابجایی ساعات آبیاری، می‌توانند بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان برای صرفه جویی برق، پاداش دریافت کنند.

او ادامه داد: علاوه بر این کشاورزانی که طی روز از ساعت ۱۰ تا ۲۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش مصرف برق را داشته باشند، به صورت پلکانی تا ۲۵۰۰ تومان به ازای هر کیلووات پاداش دریافت خواهند کرد. همچنین کشاورزانی که نسبت به تامین ۸۰ درصد برق مورد نیاز خود از طریق انرژی تجدیدپذیر اقدام کنند، مشمول معافیت مشارکت در طرح‌های مدیریت مصرف خواهند شد و علاوه بر آن می‌توانند برق خود را در بورس و تابلو برق سبز بفروشند.

احمدی گفت: بیش از ۹۹ درصد چاه‌های کشاورزی مجهز به کنتور هوشمند هستند و میزان مصرف آن ها به طور پیوسته پایش و رصد می‌شود. سامانه‌ای در حال طراحی است که کشاورزان می‌توانند با مراجعه به آن از اطلاعات مصرف خود مطلع شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار