شدت مصرف انرژی در ایران ۲ برابر میانگین جهانی است

یک مقام مسئول در شرکت توانیر گفت: شاخص شدت مصرف انرژی در کشور ما دو برابر میانگین جهانی و سه برابر کشور‌های توسعه یافته است.

خدادادی، مجری طرح با انرژی شرکت توانیر در برنامه «روزیِ نو» از رادیو اقتصاد گفت: در چند روزی که از آغاز پویش می‌گذرد، روند مشارکت مردم قابل توجه بوده و رشد ده درصدی داشته است.

او افزود: وقتی وسایل سرمایشی وارد مدار می‌شوند، چیزی در حدود ۴۰ درصد مصرف برق کشور را به خود اختصاص می‌دهند. این ۴۰ درصد معادل ظرفیت منصوبه نیروگاهی کشور‌های همسایه ما در شمال کشور است. در نمونه دیگر در کشوری مثل پاکستان که بیش از ۲۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد و هوای گرمتری دارد، مجموع ظرفیت نیروگاهی منصوبه در این کشور از ۴۰ درصد مصرف برق ما نیز کمتر است.

خدادادی با اشاره به بالا بودن شدت مصرف انرژی گفت: این شاخص در کشور ما دو برابر میانگین جهانی و سه برابر کشور‌های توسعه یافته است. این آمار نشان می‌دهد که به طور کلی در کشور به طور بهینه برق مصرف نمی‌کنیم. باید توجه بیشتری به مصرف بهینه داشتیم تا امکان تامین برق در تمامی بخش‌ها وجود داشته باشد و برق صرفه جویی شده به بخش مولد کشور هدایت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
مقصر اصلی دولته من خودم یه طرح دادم کارخونه های کولر آبی سازی که راندمانشون رو حداقل 20% اضافه میکنه ولی هیشکدوم جواب ندادن دولت باید مجبورشون کنه به طرحهای افزایش راندمان یا کاهش مصرف جواب بدن
آخرین اخبار