قصد ایتالیا برای ارسال موشک‌های «سایه طوفان» به اوکراین

منابع آگاه می‌گویند ایتالیا قصد دارد موشک‌هایی با قابلیت نفوذ به خاک روسیه را در نهمین بسته کمکی تسلیحاتی به اوکراین بفرستد.

روزنامه ایتالیایی «گیدو کروستو» به نقل از منابع مطلع می‌گوید وزیر دفاع ایتالیا قصد دارد برخی تسلیحات بسته کمکی آتی به اوکراین را تامین کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از این روزنامه، ایتالیا ممکن است موشک‌های دوربرد «سایه طوفان» را در این بسته کمک نظامی که در حال آماده سازی است، به اوکراین بفرستد. 

موشک‌های سایه طوفان پتانسیل رسیدن به روسیه را دارند، اما تصمیم نهایی در مورد این بسته باید قبل از نشست آتی ناتو در ماه ژوئیه گرفته شود. 

پیش از این نیز در ماه مه، گرانت شاپس، وزیر دفاع انگلیس اعلام کرده بود که ایتالیا و فرانسه به اوکراین موشک سایه طوفان می‌دهند تا قابلیت حمله به شبه جزیره کریمه را داشته باشد. با این حال، آنتونیو تاجانی، وزیر خارجه ایتالیا بعدا این اظهارات را رد کرده و گفته بود ایتالیا تسلیحاتی به کی‌یف نمی‌دهد که با آن بتواند خاک روسیه را هدف قرار دهد. 

کرملین از زمان آغاز جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۲ همواره نسبت به ادامه تحویل تسلیحات به کی‌یف هشدار داده و گفته است که این امر منجر به تشدید بیشتر درگیری خواهد شد. در آوریل ۲۰۲۲، روسیه یک یادداشت دیپلماتیک به همه کشور‌های عضو ناتو درباره موضوع ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هشدار داده است که هرگونه محموله حاوی تسلیحات برای اوکراین به هدف قانونی برای حملات روسیه تبدیل خواهد شد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار