ظرفیت لرستان در پرورش ده هزار تن ماهی در قفس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت:طرح‌هایی را برای حفظ رتبه اول پرورش ماهی سردابی در کشور و افزایشی پرورش و تولید این ماهی، درنظر گرفته شده است.

 سید عماد شاهرخی گفت: قطعا می‌تونیم شاهد جهش تولید حتی بیش از این میزان بالای تولید ماهی سردابی در استان باشیم و تسهیلات ارزان قیمت را که برای مکانیزاسیون لازم می‌باشد را در مزارع مورد استفاده قرار دهیم.

وی ادامه داد: اگر ما بتونیم تسهیلات ارزان قیمت و یا کمک‌های فنی اعتباری را تامین کنیم و این چرخه تولید را به صورت کاملا مکانیزه انجام دهیم با همین استخر‌های موجود قادر خواهیم بود تولید را تا دو برابر افزایش دهیم.

شاهرخی گفت: ظرفیت استان بسیار بالا می‌باشد و حتی به آسانی پانزده تا بیست تن بدون چرخش مکانیزه توانایی تولید داریم که با ارائه راهکار‌هایی از جمله سرمایه گذار‌های دولتی، خصوصی و همچنین وجود قفس‌های آماده و سد‌هایی که در دسترس می‌باشند میتوان به آسانی ظرفیت ده هزار تن پرورش ماهی در قفس را داشته باشیم.

در پایان جلسه با گلایه از وزارت نیرو به علت نبود آب شرب که تاکنون همکاری لازم را نداشته است و باید این همکاری هرچه سریعتر صورت گیرد و از مقام عالی وزارت به خاطر حمایت‌هایی که از تولید داشته اند و نیز از معاونین سازمان برای تلاش‌های همه جانبه‌ای که برای توسعه آبزی پروری در استان لرستان دارند و استان را به رتبه اول تولید ماهیان سردابی در کشور تبدیل کردند قدردانی و تشکر کردند.

 

برچسب ها: ماهی ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.