بهره مندی تمام روستاهای البرز از شبکه فیبر نوری در دولت سیزدهم

مدیرکل مخابرات منطقه البرز گفت: تمام روستاهای این استان با حمایت و اهتمام دولت سیزدهم به شبکه فیبر نوری مجهز شدند.

عبدالله بیان گفت: با شروع دولت سیزدهم یکی از برنامه های عملیاتی و ویژه شرکت مخابرات اتصال به شبکه فیبر نوری بود که اکنون این مهم در تمام ۲۸۳ روستای این استان نیز محقق شده است.

او افزود: همچنین بیش از ۹۸ درصد دستگاه های اجرایی استان البرز به فیبر نوری متصل شده اند و مابقی در مرحله واگذاری است.

بیان گفت: توسعه فیبر نوری با استقبال مشترکان در مناطق شهری و روستایی البرز همراه شده است.

مدیرکل مخابرات منطقه البرز یادآورشد : با تلاش صورت گرفته استان البرز در جایگاه سوم کشوری به لحاظ توسعه فیبر نوری قرار گرفته است .

وی بیان کرد: واحدهای مسکونی، اداری و تجاری در استان البرز می‌توانند با بهره گیری از این فناوری نیازهای خود را در حوزه ارتباطات با کیفیت مطلوب برآورده سازند.

مدیرکل مخابرات البرز در بخش دیگری از سخنان خود ارائه پهنای باند بالا، کاهش محدودیت، ظرفیت سازی بالا، ارائه کیفیت سرویس و حذف محدودیت های بعد مسافت را از جمله مزایای فیبر نوری عنوان کرد.

وی افزود: با ادامه این روند و اجرای پروژه های بیشتر در این حوزه شاهد تحولی شگرف در صنعت ارتباطات و فناوری کشور خواهیم بود.

مدیرکل مخابرات منطقه البرز گفت: اکنون حدود ۱۸ هزار مشترک شامل واحد های اداری ، مسکونی و تجاری استان با سرویس اینترنت تحت پوشش فیبر نوری هستند و بیش از ۲۰ هزار مشترک تلفن ثابت نیز از فیبر نوری استفاده می‌ کنند.

وی یادآورشد: تحقق دایری فیبر نوری در استان البرز نیازمند همکاری و مشارکت بیشتر سازمان نظام مهندسی و سایر دستگاه های اجرایی است و باید قبل از ساخت و سازها این ظرفیت در مکان های مسکونی ، تجاری ، اداری و صنعتی فراهم شود.

بیان اظهار کرد: همچنین اکنون حدود ۱۸۰ هزار مشترک از سرویس ADSL و حدود پنج هزار مشترک از سرویس VDSL در استان البرز بهره مند هستند .

مدیرکل مخابرات منطقه البرز گفت: در زمان حاضر حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار شماره تلفن ثابت در این استان دایر است.

وی گفت: بخش اعظم تجهیز صنایع مستقر در شهرک های صنعتی استان البرز به فیبر نوری انجام شده و تنها شهرک های صنعتی شهرستان نظرآباد باقی مانده که در حال اجرا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ع
۲۱:۲۹ ۰۲ تير ۱۴۰۳
چرا‌دروغ تحویل مردم میداید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۲۸ ۰۱ تير ۱۴۰۳
دروغ ماهدشت پنج روستا داره که هیچ کدام به فیبر نوری متصل نشده