آتش در حیات‌وحش لرستان/ خسارت به ۱۸هکتار از مناطق حفاظت‌شده

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست لرستان از خسارت حریق به ۱۸هکتار از مناطق حفاظت‌شدۀ این استان خبر داد.

محمدنبی حسنوند با اشاره به آتش‌سوزی در مناطق حفاظت‌شدۀ لرستان، گفت: ۵۲ هکتار از مناطق تحت‌مدیریت محیط‌زیست این استان در سال گذشته دچار حریق شد که ۳۵ هکتار از این مقدار پوشش مرتعی و علفی بوده‌است.

او اضافه کرد: ۱۸ هکتار از مناطق حفاظت‌شدۀ لرستان از ابتدای امسال تاکنون دچار حریق شده‌است که ۱۷ هکتار از این مقدار در منطقۀ حفاظت‌شده سفیدکوه خرم‌آباد رخ داده‌است.

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست لرستان یادآور شد: پوشش‌های مرتعی و جنگلی زیستگاه جانوران، خزندگان، دوزیستان و پرندگان است و حریق‌های اخیر طبعاً آسیب‌های زیادی به حیات‌وحش در این مناطق وارد می‌کند.

حسنوند بیان کرد: آمار دقیقی از تلفات حیات‌وحش لرستان در پی آتش‌سوزی‌های اخیر در دسترس نیست، امّا واضح است که تلفات حیات‌وحش در هر آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع رخ می‌دهد.

او با بیان این موضوع که خزندگان، دوزیستان و پرندگان (به‌دلیل آسیب به آشیانه و جوجه‌ها) بیشترین آسیب را در هنگام آتش‌سوزی متحمل می‌شوند، اعلام کرد: لاشۀ جانورانی مانند کبک، لاک‌پشت و خزندگان در آتش‌سوزی‌های دیده شده‌است.

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست لرستان با اظهار به اینکه علّت ۹۵ درصد آتش‌سوزی‌ها در اراضی عامل انسانی است، تأکید کرد: عامل یا عاملان این آتش‌سوزی‌ها تاکنون مشخص نیستند.

حسنوند اذعان کرد: تحقیقات برای شناسایی عامل یا عاملان آتش‌سوزی‌های اراضی لرستان از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و معرفی این افراد به مراجع قضایی ادامه دارد.

 

برچسب ها: آتش سوزی ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.