در روز سبز شاخص کل بورس؛

۴۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه تزریق شده است

کارشناس بازار سرمایه گفت: حجم معاملات امروز بازار سهام ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون برگه سهم ثبت شده است.

محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس امروز ۳۰ خرداد با یک تغییر ۷ هزار و ۹۶۶ واحدی به سطح ۲ میلیون و ۴۴ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز یک وضعیت مثبت را تجربه کرد به طوری که با تعییر ۵۹۶ واحدی در ارتفاع ۶۶۵ هزار و ۷۵۰ واحدی رسید ارزش معاملات امروز ۳ هزار و ۲۴۱ میلیارد تومان بود.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: همچنین حجم معاملات امروز ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون برگه سهم ثبت شده است و در نهایت هم ۴۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه تزریق شده است. مورد دیگر این که امروز ۶۳ درصد بازار سرمایه به عبارتی ۴۵۲ نماد در محدوده مثبت و ۳۷ درصد بازار یعنی ۲۷۷ نماد در بازه منفی به کار خود پایان دادند.

او گفت: امروز تعداد خریداران حقیقی ۵۸ هزار کد و در مقابل تعداد فروشندگان حقیقی هم ۶۸ هزار کد ثبت شده است. بیشترین میزان ورود نقدینگی حقیقی‌ها را صندوق‌های سهامی و بیشترین میزان خروج نقدینگی را صندوق‌های با درآمد ثابت به خود اختصاص دادند.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: بعد از اتفاقاتی که در بازار رخ داد طی اخبار چند روز اخیر بناشد از ۹ تیرماه دامنه نوسان به مثبت و منفی ۶ درصد بازگردد و خبری از واریزی صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار هم مخابره  شد.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
خدایا خودت به فریاد سهامداران بورس برس ظلمی که در حق سهامداران بورس شد در تاریخ بی نظیره الله اکبر الله اکبر
آخرین اخبار