بیش از ۳۵۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری در آذربایجان‌غربی اجرا شد

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه کلید آغاز طرح فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها در دولت سیزدهم زده شد، گفت: تاکنون ۳۵۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری در استان اجرا شده است.

قاسم جلیلی‌نژاد مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای بیش از ۳۵۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری در استان، گفت: علاوه بر آن، ۶۰۰ کیلومتر حفاری در این خصوص صورت گرفته که آماده فیبرکشی هستند.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۹۰ سرپست نوری نیز در معابر شهری آذربایجان‌غربی نصب شده، افزود: طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب وکار‌ها به عنوان بزرگترین طرح ارتباطی تاریخ استان، یادگار ارزشمند دولت شهید رئیسی در استان است که به توسعه کسب و کار‌ها و همچنین ارتقای رفاه اجتماعی منجر می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی ادامه داد: در دولت سیزدهم همچنین ۴۲۰ روستای استان تحت پوشش اینترنت قرار گرفتند که پوشش این خدمت پیشرفته در مناطق روستایی به حدود ۹۰ درصد رسید.

جلیلی‌نژاد با بیان اینکه تکلیف برنامه ششم در این خصوص ۸۰ درصد بود که در ابتدای برنامه هفتم ما حدود ۱۰ درصد از تکلیف جلوتر بودیم، تصریح کرد: بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال در دولت سیزدهم برای اتصال روستا‌های استان به شبکه ملی اطلاعات هزینه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.