عملیات اجرایی ۷۰ کیلومتر فیبر نوری در مسیر منتهی به سد رودبار الیگودرز آغاز شد

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: عملیات اجرایی ۷۰ کیلومتر فیبر نوری در مسیر شاپور آباد به سد رودبار در شهرستان الیگودرز آغاز شد.

مجتبی صارمی سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان  اظهار کرد: بیش از ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای این طرح هزینه می‌شود.

او گفت: همچنین ۵۳ پروژه مخابراتی و زیرساختی با اعتبار بیش از ۱۸۲۶ میلیارد ریال در هفته دولت امسال در راستای بهبود کیفیت ارتباطات در کنار توسعه زیرساخت‌ها و افزایش ظرفیت حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرایی به بهره‌برداری رسید.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان  ادامه داد: ۱۲ پروژه از این تعداد در قالب اتصال روستا‌های استان به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات با اعتبار ۲۶۴ میلیارد ریال بود.

صارمی گفت: ۳۵ پروژه سایت‌های سیار (همراه اول) در قالب پروژه‌های ایجاد سایت جدید، ارتقای فناوری به نسل سوم و چهارم و بهینه سازی به ارزش ۹۸۰ میلیارد ریال و ۶ پروژه نیز مربوط به مخابرات استان است.

او  با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت سیار و ثابت در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان ۸۳ درصد است، افزود: اقدامات انجام شده و اجرای پروژه‌های ارتباطی، زمینه ساز رشد، توسعه و رونق کسب وکار‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد دیجیتال در این مناطق می‌شود.

صارمی افزود: ۴۹۵ کیلومتر شبکه فیبر نوری روستایی امسال در استان اجرایی و در صورت فراهم بودن شرایط لازم، تا پایان سال بهره برداری می‌شود.

او  با اشاره به اجرای این طرح‌ها در خرم آباد، دورود، بروجرد، ازنا، الیگودرز، پلدختر، کوهدشت، چگنی و دلفان تصریح کرد: در برخی مواقع برای اجرای شبکه‌های فیبر نوری علاوه بر مشکل معارضان محلی، باید تفاهم نامه و مجوز‌هایی با برخی ادارات از جمله راهداری و حمل و نقل جاده ای، محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری تبادل شود.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان افزود: با توجه به کوهستانی بودن لرستان، توسعه فیبر نوری روستایی برای پوشش حداکثری روستا و جاده‌های استان در راستای افزایش بهره وری در استفاده از زیرساخت‌های ارتباطی موجود، اتصال نقاط مختلف و دور روستایی و جاده‌های بین شهری و تامین زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات ضروری است.

۲۶۶۰ روستای لرستان تحت پوشش شبکه تلفن همراه قرار گرفته و به اینترنت دسترسی دارند همچنین بیش از ۹۲ هزار و ۲۵۰ مشترک فعال پهن باند ثابت در روستا‌ها و مناطق محروم استان خدمات ارتباطی را دریافت می‌کنند.

بیش از چهار هزار کیلومتر فیبر نوری در لرستان وجود دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.