سازمان ملل تخلفات سیستماتیک صهیونیست‌ها را تایید کرد

سازمان ملل با اعلام غیرممکن بودن ارسال کمک به غزه از طریق گذرگاه کرم ابوسالم، رژیم صهیونیستی را دارای تخلفات سیستماتیک خواند.

سازمان ملل تایید کرد که علیرغم آتش بس تاکتیکی در فعالیت‌های نظامی اعلام شده توسط رژیم صهیونیستی، به دلیل هرج و مرج و وحشت در منطقه، قادر به توزیع کمک‌ها در نوار غزه از گذرگاه کرم ابوسالم که تحت کنترل اشغالگران اسرائیل است، نیست.

براساس گزارش المیادین، فرحان حق، سخنگوی سازمان ملل متحد با بیان اینکه گام اعلام شده هنوز به کمک بیشتر به آوارگان تبدیل نشده است، گفت: منطقه فوق بسیار خطرناک است.

حق تاکید کرد که سازمان ملل آماده برخورد با همه طرف‌ها برای اطمینان از رسیدن کمک‌ها به مردم غزه است.

ارتش صهیونیستی قبلا ادعا کرده بود که به آتش بس تاکتیکی در فعالیت‌های نظامی  هر روز در بخشی از جنوب نوار غزه در ساعات مشخصی از روز پایبند است تا اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه را بدهد. در بیانیه ارتش اشغالگر ادعا شده بود که این توقف تا اطلاع ثانوی از (۸ صبح تا ۷ بعد از ظهر) در امتداد جاده منتهی به گذرگاه کرم ابوسالم به جاده صلاح الدین در جهت شمال برقرار خواهد بود.

در همین زمینه، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز چهارشنبه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به طور سیستماتیک قوانین جنگ را از طریق عملیات بمباران در نوار غزه نقض کرده و خواستار حمایت از غیرنظامیان یا کاهش تعداد تلفات آنها شده است. 

این گزارش می‌افزاید که حوادثی که از اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۳ روی داد نشان می‌دهد که ارتش اسرائیل مکررا اصول اولیه قوانین جنگ را زیر پا گذاشته است. در این گزارش اشاره شده است که هدف‌گیری غیرقانونی که به عنوان بخشی از حمله گسترده یا سیستماتیک به غیرنظامیان، مطابق با سیاست‌های رژیم انجام می‌شود، ممکن است به ارتکاب جنایات علیه بشریت نیز منجر شود.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار